زنجان؛

ضرورت مصرف بهينه گاز، با نزديك شدن به فصل سرما

رئيس روابط عمومی شركت گاز زنجان برضرورت مصرف بهينه گاز، با نزديك شدن به فصل سرما تاکید کرد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان؛رئيس روابط عمومي شركت گاز زنجان گفت:با نزديك شدن به فصل سرما، افزایش چشمگیر سهم گاز در سبد انرژی و روند صعودی آن در بخش‌های مختلف مصرف از جمله بخش صنعتی، تجاری، خانگی و نیروگاهی از یکسو و پایان پذیر بودن ذخایر گازی از سوی دیگر، ضرورت مصرف بهینه گاز را در تمام بخش‌های مصرف‌کننده بیش از پیش محسوس می‌نماید.
نادر رابطی  افزود :با شروع فصل سرما و روشن شدن بخاری ها افزايش مصرف گاز   در بخش خانگی را بيشتر شاهد خواهيم بود.
وی  با اشاره به اينكه با تغيير تعرفه‌ی گاز بهای مصرفي  استان در 5 ماهه سرد سال(از16آبان تا 15فروردين سال بعد) و همچنين به افزايش مصرف در نيمه دوم مهرماه تاكيد كرد و افزود:  بخش خانگي با داشتن سهمی بالغ بر 36‌درصد از کل مصرف گاز به‌عنوان بزرگ‌ترین مصرف‌کننده به‌شمار می‌آید.
 رئيس روابط عمومي شركت گاز زنجان گفت:بنابراین تلاش برای رعایت الگوی مصرف گاز در بخش خانگی از اولویت بالاتری برخوردار است.
 وی در ادامه گفت: با عنایت به اینکه عمده مصرف در این بخش صرف ایجاد گرمایش در ماه‌های سرد سال می‌شود، لذا ارائه راهکارهای عملی و متناسب با شرایط فعلی جهت بهینه نمودن مصرف گاز در بخش خانگی می‌تواند گام موثری در جلوگیری از هدر رفتن این نعمت خدادادی و ثروت عمومی باشد.  
نادر رابطی  اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر اتلاف انرژی از جمله گاز در بخش خانگی به‌دلیل  عدم سرويس و كهنه بودن وسایل گازسوز است وعمر مفيد يك بخاري گاز سوز ده سال مي باشد.  
 وی با اشاره به حوادث مرگبار گاز گرفتگی افزود: این حادثه تلخ که می توان آن را به نوعی نتیجه بی توجهی به توصیه های ایمنی در هنگام استفاده از وسایل گاز سوز دانست در فصول سرد سال که استفاده ازوسایل گاز سوز افزایش می یابد و افراد می بایست برای گرم کردن محیط حتماً از وسایل گرمازای استاندارد استفاده کرده و پیش از بکارگیری در نظر داشته باشند که فرد متخصص آن را بازبینی و سرویس کند اما عامل اصلی گاز گرفتگی گاز مونو اکسید کربن است که این گاز به گاز قاتل معروف شده است .
 نادر رابطی افزود: شاید بتوان با اطلاع رسانی صحیح و به موقع و رشد آگاهی شهروندان از بروز بخشی از حوادثی که در این خصوص روی می‌دهد، جلوگیری کرد اما همه اینگونه حوادث ناشی از ناآگاهی مردم نیست و عوامل همچون غیر استاندارد بودن برخی وسایل گرمایشی و تجهیزات مرتبط با این وسایل، رعایت نکردن مسایل ایمنی در ساختمان‌ها، نقص در دود کش ها ، كاهش اكسيژن در محيط  بدليل وسايل گاز سوز و. . . تأثیر قابل توجهی در بروز اینگونه حوادث دخالت دارند.  
 وی خاطر نشان كرد: اگر موازین ایمنی را که گفته شد رعایت و لحاظ شود و هم چنین بازدید دوره ای دودکش ها، و تعبیه منافذ لازم برای تبادل هوا انجام شود احتمال وقوع حادثه بسبار اندك خواهد بود..  
رئيس روابط عمومی شركت گاز استان زنجان در پايان عنوان كرد: با توجه به این که  فصل پائيز وزمستان را در پیش داریم من از همه شهروندان درخواست می کنم که به نکات ایمنی ذکر شده، دقت کنند و آن را جدی بگیرند.


انتهای پیام/ن
برچسب ها: ضرورت ، مصرف بهینه ، گاز ، زنجان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.