بجنورد؛

آموزش 120 هزار همیار پلیس در خراسان شمالی

120 هزار همیار پلیس در خراسان شمالی آموزش دیدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد،فرمانده انتظامی خراسان شمالی امروز در همایش همیاران پلیس با اشاره به کاهش ده درصدی تصادفات درون شهری اشاره کرد و گفت : تصادفات درون شهری از اول سال جاری تاکنون هزار و 376 فقره بوده که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ده درصد کاهش داشته ایم.

سردار علیرضا مظاهری در این مراسم با اشاره به تصادفات گذشته محور راز و جرگلان گفت: هم اکنون با احداث پلیس راه در این محور میزان تصادفات کاهش یافته است.

در این مراسم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان شمالی با اشاره به لزوم ترویج اقدامات ایجابی پلیس نسبت به اقدامات سلبی خاطر نشان کرد :در حوزه اقدامات ایجابی بحث ترافیک باید به سه محور ،جاده، انسان و وسیله نقلیه توجه داشت .

محمد حسین علی نیا در حوزه راه ،از شناسایی 13 محور حادثه خیز در استان خبر داد و گفت :با مصوبه ریاست جمهوری به اداره کل راه و شهرسازی تاکنون سه محور حادثه خیز بازسازی شده و بقیه محورها در آینده نزدیک بازسازی خواهد شد.

وی در خصوص علت دیگر تصادفات در استان به تصادفات رخ به رخ اشاره کرد و اظهار داشت: محور بجنورد به جنگل گلستان به دلیل دو بانده بودن بیشترین تصادفات را در این زمینه داشته که تاکنون به دلیل کمبود اعتبارات این پروژه به بهره برداری نرسیده است .

علی نیا همچنین به لزوم ورود مقررات و مسائل ایمنی به کتب دانش آموزان اشاره کرد و گفت : هم اکنون فرهنگ کمربند ایمنی در استان نهادینه شده و ما شاهد کاهش تلفات مربوط به کمربند ایمنی هستیم.

مدیر کل آموزش و پروش خراسان شمالی نیز گفت: آموزش و پرورش در حوزه ترافیک با همکاری معاونت تربیت بدنی و سلامت ،به 120 هزار از دانش آموزان، آموزش های عمومی در زمینه ترافیک داشته است.

براتعلی حاتمی گفت:امسال به 4 هزار نفر از دانش آموزان آموزش هایی در زمینه سفیران سلامت داده شده است.

گفتنی است : در پایان مراسم از فرهنگ یاران نمونه ،رانندگان و مدیران در حوزه پلیس قدردانی شد.

انتهای پیام/ط

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.