شیراز؛

برگزاری همایش پیشگیری از قاچاق کالای سلامت‌ محور

نخستین همایش ملی پیشگیری از قاچاق کالای سلامت‌محور چهارشنبه 14 مهرماه در مجتمع ولایت شیراز برگزار می ‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ علی القاصی‌مهر رئیس کل دادگستری استان فارس گفت: در برگزاری این همایش نیروی انتظامی، استانداری، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و دانشگاه شیراز مشارکت دارند و البته لازم است تمام نهادها و مردم در راستای تحقق این نیاز اساسی جامعه مشارکت داشته باشند.
رئیس کل دادگستری استان فارس ادامه داد: در این همایش عملکرد دستگاه‌های متولی در بخش اقتصاد مقاومتی مورد نقد، بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.
القاصی‌مهر بیان کرد: در این همایش میزان رعایت قانون توسط دستگاه‌های استان در حوزه مبارزه با قاچاق کالای سلامت‌ محور مورد نقد و بررسی قرار می‌ گیرد.
وی قاچاق کالا و ارز را از عوامل فساد، تزلزل و بی‌ثباتی اقتصاد دانست و گفت:  بنابر رهنمود مقام معظم ربری باید از مبادی عرضه قاچاق کالا کنترل شود تا قاچاق به تولید داخلی ضربه نزند.
رئیس کل دادگستری استان فارس ابراز داشت: یکی از مصادیق قاچاق کالای سلامت‌محور، لوازم بهداشتی و آرایشی است و بسیاری از این لوازم مورد تایید نیست.
القاصی‌مهر تصریح کرد: بیش از 80 درصد از لوازم بهداشتی و آرایشی کشور به صورت قاچاق وارد می‌شود که هم به تولید ضربه می‌زند و هم سلامت جامعه را تهدید می‌کند.
رئیس کل دادگستری استان فارس اضافه کرد: تاکنون 108 مقاله به دبیرخانه رسیده و 86 مورد پذیرش شده است که 48 مقاله در قالب پوستر و 35 مورد به صورت سخنرانی ارائه می‌شود.
انتهای پیام/ر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار