فروشگاه‌های اینترنتی غیرمجاز مکانی برای سوء استفاده از کاربران فضای مجازی

رئیس پلیس فتا استان فارس خبر داد: با تلاش ماموران پلیس فتا فارس فردی که از طریق فضای مجازی اقدام به فروش اجناس ممنوعه و غیرمجاز می‌نمود شناسایی شد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس پلیس فتا استان فارس گفت: کارشناسان پلیس فتا استان فارس در رصد و گشت زنی های خود در فضای مجازی به یک فرشگاه مجازی مشکوک می شوند که با بررسی های تکمیلی مشخص می شود این فروشگاه مجازی در گوشه ای از سایت خود اقدام به تبلیغ و فروش اجناس ممنوعه به صورت نامحسوس و نیمه پنهان می كند.

سرهنگ حسینی ادامه داد: با قرار گرفتن پرونده در دستور کار ماموران پلیس فتا، کارشناسان اقدامات خود را جهت شناسایی مدیر فروشگاه آغاز كردند که در ادامه موفق به شناسایی متهم شدند.

وی با اشاره به اینکه شهروندان قبل از خرید از سایت های اینترنتی ابتدا می بایست به معتبر بودن فروشگاه اطمینان پیدا کنند، افزود : تمامی فروشگاه های اینترنی که قصد فعالیت اقتصادی در این حوزه را دارند می بایست از نماد اعتماد الکترونیک یا همان اینماد برخوردار باشند.

رئیس پلیس فتا استان فارس افزود: کاربران با کلیک کردن بر روی این نماد که گوشه ای از فروشگاه اینترنتی مجاز و معتبر ممهور شده است می توانند به اطلاعاتی از قبیل مشخصات مدیر سایت،آدرس،ایمیل،تلفن،فکس،تاریخ و مهلت اعتبار فروشگاه و ... دسترسی یابند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار