روایت جدید از واردات برنج در زمان ممنوعیت

دبیر انجمن واردکنندگان برنج گفت:با توجه به قوانین خاص مناطق آزاد و تعاونی های مرزنشین به نظر می رسد عده ای از این طریق اقدام به واردات برنج در زمان ممنوعیت می کنند.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص واردات برنج در زمان ممنوعیت اظهار داشت: همزمان با فصل برداشت برنج واردات این محصول به مدت 4 ماه ممنوع بوده و پس از این بازه زمانی برای تامین نیاز داخلی بایستی نسبت به واردات اقدام کرد. 

وی با اشاره به اینکه بازرگانی دولتی تنها برای حفظ ذخایر استراتژیک اقدام به واردات می کند، گفت:واردات برنج  دست بخش خصوص است و ممکن است در زمان ممنوعیت تخلفاتی صورت گیرد.

عباسی معروفان با بیان اینکه سالانه 3 الی 3 میلیون و 200 هزار تن برنج در داخل مورد استفاده قرار می گیرد، بیان کرد: از این میزان 2 میلیون و 200 هزار تن در داخل تولید و مابقی نیاز داخل از طریق واردات تامین می شود.

 ستاد تنظیم بازار مجوز واردات به بازرگانی دولتی داد

همچنین مسیح کشاورز دبیر انجمن واردکنندگان برنج در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اینکه سیاست وزارت جهاد کشاورزی در راستای حمایت از تولیدات داخل، ممنوعیت واردات همزمان با فصل برداشت است، افزود:
اجرای این مصوبه با برخی قوانین خاص مواجه می شود بطوریکه با توجه به قوانین خاص مناطق آزاد و تعاونی های مرزنشین عده ای از این طریق اقدام به واردات برنج در زمان ممنوعیت می کنند.

وی در ادامه یادآور شد: در راستای حمایت از تولیدات داخلی لازم است که با لایحه جدید این بخش از قانون اصلاح شود به طوریکه در خصوص کالاهای کشاورزی برخی افراد به استناد قوانین سهمیه ای نتوانند واردات را انجام دهند.

کشاورز در خصوص واردات برنج در زمان ممنوعیت بیان کرد: آمار گمرک بیانگر واردات 300 تن برنج در مرداد ماه است و حال باید منتظر اعلام آمار گمرک در شهریور ماه باشیم.


انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار