توصیه حقوق بشری سخنگوی وزارت امور خارجه به اتحادیه اروپا

سخنگوی وزارت امور خارجه اظهارات سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تایید حکم محکومیت یک شهروند ایرانی را امری مداخله جویانه دانست.

توصیه حقوق بشری سخنگوی وزارت امور خارجه به اتحادیه اروپا
به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "بهرام قاسمی" سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان اظهارات سخنگوی سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا در خصوص تایید حکم محکومیت یک شهروند ایرانی را امری مداخله جویانه دانست و آن را رد کرد.

وی افزود: از آنجایی که مذاکرات حقوق بشری ایران و اروپا قرار است در آینده ای نه چندان دور صورت پذیرد، بیان چنین اظهاراتی، غیرسازنده تلقی می شود. 

بهرام قاسمی خاطر نشان ساخت: بی شک صادرکنندگان این بیانیه باید آگاهی داشته باشند که موضوع حقوق بشر و ارتقاء آن با صدور بیانیه های سیاسی تحقق نخواهد یافت و این موضوع نباید مستمسک و بهانه ای برای دخالت در امور داخلی کشورها و قضاوت پیرامون مسایلی گردد که صرفا در حیطه وظایف و اختیارات دستگاه مستقل قضایی کشورهاست.
 
وی افزود: بدون تردید هر گونه تلاش برای قبولاندن ارزشهای خاص یک کشور یا منطقه به سایر جوامع با فرهنگ ها، آداب و سنن متفاوت تلاشی در جهت رجعت به پارادایم های کهنه و قدیمی در روابط بین المللی است. چنین ادعاهایی که مبتنی بر فرضیات غیردقیق و بخصوص با ناآگاهی از روند رسیدگی قضایی صورت می پذیرد سازنده نخواهد بود.  
 
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان توصیه کرد: اتحادیه اروپایی لازم است با درک دقیق تری از روندهای قضایی در ایران از تکرار اظهارات غیرمتعارف خودداری نماید.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار