بوشهر؛

رکورد زنی ورزشکار بوشهری در "شنای استقامت"

روح الله دشمن زیاری ورزشکار بوشهری فاصله 34 کیلومتری میان جزیره خارگ تا بندرگناوه را به مدت 15 ساعت شنا کرد و رکورد جدید جهانی در رشته شنای استقامت در آب‌های آزاد به ثبت رساند.

رکورد زنی ورزشکار بوشهری در شنای استقامتبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، این ورزشکار که رکوردزنی خود را به مناسبت هفته دفاع مقدس انجام داده، می‌گوید: با توجه به این که هواپیماهای رژیم بعث عراق در زمان جنگ تحمیلی 2800 بار جزیره خارگ را بمباران کردند، این جزیره را به عنوان آغاز مسیر شنا انتخاب کردم.

دشمن زیاری که نماینده موسسه ثبت رکوردها، گینس در ایران است افزود: مستندات این رکورد زنی را به موسسه گینس خواهیم فرستاد تا در کتاب رکورد‌ها به نام ایران ثبت شود.

وی که 35 سال دارد و رکورد طناب زنی سرعت جهان را دارد، ادامه داد: بهمن 94 رکورد طناب زنی در حال حرکت را به مدت 14 ثانیه و 43 صدم ثانیه به ثبت رساندم و اکنون هم چهار رکورد دارم که می‌خواهم آنها را به ثبت جهانی برسانم.

این ورزشکار بوشهری می‌گوید برای این کار باید 600 میلیون ریال هزینه کند که پرداخت این مبلغ در توان وی نیست.

دشمن زیاری از کشورهایی مانند امارات متحده عربی، ترکیه و آلمان نام می‌برد که از او خواسته‌اند رکوردهایش را در این کشورها به ثبت برساند اما این ورزشکار تمایل ندارد که نامی به جز ایران در کنار این رکوردها دیده شود.

وی کارشناس ارشد عمران، مدرس دانشگاه و عضو نظام مهندسی استان بوشهر است.

جزیره خارگ از توابع شهرستان بوشهر با 20 هزار نفر جمعیت مهمترین پایانه صادرات نفت کشور است که بیش از 93 درصد نفت کشور از آنجا صادر می‌شود و 57 کیلومتری شمال غربی بوشهر و 34 کیلومتری شمال غربی بندر گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.