احتمال همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز ژاپن و هند

روزنامه "ماینیچی" چاپ ژاپن در گزارش امروز خود از احتمال همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز ژاپن و هند خبر داد.

همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز ژاپن و هند از ماه نوامبربه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز؛ روزنامه "ماینیچی" چاپ ژاپن در گزارش امروز خود از احتمال همکاری هسته‌ای صلح‌آمیز ژاپن و هند خبر داد.

این روزنامه به نقل از منابع ناشناس دیپلماتیک نوشت: دولت‌های دومین و سومین اقتصادهای بزرگ آسیا در نشستی با حضور سفر نارندرا مؤدی، نخست‌وزیر هند و همتای ژاپنی وی شینزو آبه درباره این توافق به بحث و تبادل‌نظر می پردازند. در راستای سفر نارندرا مؤدی، نخست‌وزیر هند به ژاپن، دو طرف درزمینهٔ همکاری هسته‌ای و امضای آن در اواسط ماه نوامبر به توافق می‌رسند.

سران دو کشور در ماه دسامبر سال 2015 به توافق اولیه برای همکاری‌های صلح‌آمیز هسته‌ای دست یافتند ولی برخی اختلافات منجر به توقف ادامه مذاکرات و امضای توافقنامه شد.

ژاپن تنها کشوری است که از تبعات حمله هسته‌ای رنج می‌برد و اعلام کرده است تا پیش از صادرات راکتورهای هسته‌ای به هند باید تضمین‌های اضافی جهت منع گسترش تسلیحات هسته‌ای را از این کشور دریافت کند. همچنین در صورتی که هند به آزمایش تسلیحات هسته‌ای روی آورد، با قطع همکاری هسته‌ای از سوی ژاپن مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار