نیروی انسانی غیر دولتی در آموزش روش‌های تدریس نوین پیشگام می‌شود

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی از توانمندسازی انسانی غیر دولتی در راستای آموزش اهداف سند تحول بنیادین و رویکرد‌های جدید آموزشی خبر داد.

مرضیه گرد رئیس سازمان مدارس غیر دولتی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ از توانمند‌سازی معلمان این مدارس خبر داد و گفت: هدف از برگزاری چنین دوره‌هایی آموزش سند تحول بنیادین، تبیین جایگاه معلم در مدرسه با رویکرد جدید و اصول و شیوه تدریس متناسب با نیاز روز است.

وی با بیان اینکه این دوره ها به صورت آزمايشى و در مناطق محدودى اجرا مي شود،ادامه داد: موسسات برای تقویت عملکرد معلمان و توانمندسازی علمی و آموزشی آنها باید این برنامه را در دستور کار خود قرار دهند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی با بیان اینکه معلمان این مدارس باید در دوره‌های ضمن خدمت ویژه کتابهای درسی جدید التألیف همانند سایر معلمان شرکت کنند، اظهار داشت: دوره های آموزشی توانمندسازی در نظر گرفته شده اهدافی والاتر را دنبال کرده و ارتقای کیفیت در ابعاد مختلف آموزشی و پرورشی را مورد توجه قرار می‌دهد.

گرد با اشاره به اینکه سال گذشته اولین دوره آموزش مراکز نیروی انسانی یا غیر دولتی در تهران برگزار شده است، یادآور شد: با توجه به اهمیت این مسئله اکنون به توسعه این مراکز پرداخته و در بیش از هشت استان با مجوز رسمی بحث توانمندسازی در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: این دوره‌های آموزشی نه تنها معلم بلکه کادر مدرسه را نیز دربر می‌گیرد و باید روند آموزش‌ها به گونه‌ای باشد که معلمان با انگیزه و بدون توصیه موسس در دوره‌ها شرکت کنند.

رئیس سازمان مدارس غیر دولتی بیان کرد: چنانچه در بحث آموزش‌های ضمن خدمت نیاز به برگزاری دوره‌ها وجود داشته باشد نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش این مسئله را به تمامی موسسات اطلاع‌رسانی کرده تا معلمان مدارس غیر دولتی از این قاعده مستثنی نباشند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار