در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند؛

آمانو: ایرانی‌ها به آنچه که به جامعه بین‌المللی قول داده‌اند، عمل می‌کنند

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه لوموند بار دیگر به وفای به عهد ایرانی‌ها اشاره کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت: یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی در مصاحبه با روزنامه فرانسوی لوموند گفت ایران به موافقتنامه هسته ای سال گذشته با شش قدرت جهان درخصوص محدود کردن ذخایر موادی که می تواند در ساخت تسلیحات هسته ای به کار گرفته شود، عمل کرده است.

آمانو با تایید یافته های گزارش محرمانه آژانس بین المللی انرژی اتمی که رویترز ماه گذشته به آن دسترسی پیدا کرد، افزود تهران به این موافقتنامه که با برخی مخالفت ها در داخل ایران همراه بوده، عمل کرده است.

وی در مصاحبه با روزنامه لوموند که روز شنبه منتشر شد تصریح کرد این موافقتنامه از ماه ژانویه بدون هیچ مشکل خاصی در حال اجرا است.

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: «ماه فوریه یک اتفاق کوچک رخ داد: ذخیره آب سنگین (ایران) به مقدر خیلی کمی از حد تعیین شده یعنی 130 تن فراتر رفت. اما ما فورا این موضوع را به ایران گوشزد کردیم و تهران هرگونه اقدام لازم را در این زمینه انجام داد.»

براساس موافقتنامه هسته ای ژوئیه سال گذشته بین ایران و شش کشور آمریکا، روسیه، فرانسه، چین، انگلیس و آلمان، تهران اجازه دارد 130 تن آب سنگین ذخیره داشته باشد.

آژانس بین المللی انرژی اتمی ماه فوریه اعلام کرد ذخایر آب سنگین ایران کمی از حد تعیین شده فراتر رفته و به 130 هزار و 900 کیلوگرم رسیده است. 

آمانو گفت: «جدای از این، من می توانم تایید کنم ایران به تعهدات خود درقبال این موافقتنامه عمل کرده است. ایرانی ها به آنچه که به جامعه بین المللی قول داده اند عمل می کنند.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۰۶:۱۵ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
شما چطور ؟ شما به وعده هایتان عمل کردید ؟ نه به قول هایی که دادید عمل کردید ؟ نه ما اصلا نباید با شما ها مذاکره می کردیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۲ ۱۱ مهر ۱۳۹۵
این چرا این شکلیه!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۱۰ مهر ۱۳۹۵
پس ای بی وجدان چرا یکسره چوب لای چرخ می کنی ای ادم دو رو
آخرین اخبار