مشهد؛

رونمایی از نرم افزار گفتار درمانی در مشهد

نرم افزار گفتار درمانی به زبان فارسی با نام " گفتار نما " برای بیماران دچار اختلالات گفتاری و کلامی در مشهد رونمایی شد.

رونمایی از نرم افزار گفتار درمانی در مشهدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سازنده این نرم افزار گفت: نرم افزار " گفتار نما " قابل نصب در تلفن هراه با سه هزار تصویر شماتیک به زبان فارسی، جامع ترین نرم افزار در این حوزه به شمار می رود که با همکاری شش نفر از گروه گفتار درمانی موسسه آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان مشهد طراحی و راه اندازی شده است.
الهام شیرین افزود: این نرم افزار با هزینه حدود 50 میلیون ریال و در قالب یک طرح فناورانه دانش بنیان برای تسهیل ارتباطات بیمارانی که مشکل کلامی دارند، طراحی شده است.
وی گفت: این نرم افزار برای بیماران دچار اختلالات گفتاری و کلامی مادرزادی مانند مبتلایان به اوتیسم، بیماران دچار سکته های مغزی، بیماران دچار پارکینسون، بیماران مبتلا به ام.اس و فلج مغزی کاربرد دارد.
این سازنده افزود: نرم افزار گفتار درمانی قابلیت شخصی سازی دارد و بیمار می تواند در هر مکان و زمانی از آن استفاده کند.
الهام شیرین گفت: تاکنون برای درمان اختلالات گفتاری در بیماران مختلف از کارت های تصویری به صورت چهره به چهره استفاده می شده و نرم افزارهای موجود در این زمینه به زبان فارسی نبوده است.
وی افزود: تصاویر موجود در نرم افزار مزبور در گروههای مختلف مانند پوشاک، افعال، خوردنی ها و اشیا به زبان گویا و همراه صوت طراحی شده و بیمار می تواند گروههای جدید را نیز برای خود ایجاد کند.
موسسه آموزش عالی علوم پزشکی وارستگان مشهد به عنوان مرکز علوم پزشکی غیر دولتی و غیر انتقاعی هم اکنون 570 دانشجو در سه رشته علوم آزمایشگاهی، گفتار درمانی و تغذیه دارد.
انتهای پیام// م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.