ترامپ و کلینتون همچنان در کش و قوس؛

وقتی یک ملکه زیبایی دغدغه کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا است

پس از مناظره هفته گذشته نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، جنگ لفظی آغاز شده میان «دونالد ترامپ» و «آلیسیا ماچادو» همچنان ادامه دارد.

وقتی یک ملکه زیبایی دغدغه کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا استبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ جنجال سازی، پرداختن بیش از حد به یک موضوع و تلاش برای بازتاب آن در رسانه ها یکی از تاکتیک های دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان آمریکا، برای پیروزی در انتخابات هشتم نوامبر است.

در همین رابطه ترامپ در جدیدترین پروژه جنجال سازی خود به سراغ «آلیسیا ماچادو» ملکه زیبای اسبق آمریکا رفت و در ابتدا وی را به داشتن اضافه وزن و «چاق» بودن متهم کرد و صفت های دیگری را نیز به وی نسبت داد که این امر با واکنش «هیلاری کلینتون» نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، مواجه شد.

ماجرای ماچادو از کجا آغاز شد؟

ماجرای ماچادو از نخستین مناظره رو در روی ترامپ و کلینتون آغاز شد. هیلاری کلینتون در اولین مناظره تلویزیونی خود با دونالد ترامپ، گفت: «ترامپ به گونه ای درباره زنان صحبت می کند که گویا آنها خوک یا سگ یا آدم هایی ساده هستند».

و به دنبال مطرح شدن مساله توهین ترامپ به زنان، رسانه های آمریکایی هویت زنی را که کلینتون از او دفاع کرد، کانون توجه خود قرار دادند. طرح این موضوع در نخستین مناظره تلویزیونی دو رقیب انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، باعث شد که رسانه های آمریکایی، به هویت ملکه زیبایی سابقی که کلینتون از او در مقابل حملات ترامپ حمایت کرد، اهتمام بورزند.

هیلاری کلینتون در اولین مناظره تلویزیونی خود با دونالد ترامپ، گفت: «ترامپ به گونه ای درباره زنان صحبت می کند که گویا آنها خوک یا سگ یا آدم هایی ساده هستند».شبکه تلویزیونی سی ان ان اعلام کرد که «آلیسیا ماچادو» ملکه زیبایی ونزوئلایی تبار در سال ۱۹۹۶، ترامپ را به توهین و برخورد گستاخانه با خودش متهم کرده است. براساس این گزارش، ماچادو گفت: «پس از آن که دچار افزایش وزن و چاقی شده، ترامپ او را «زن خانه دار» و «خوک مکاره» نامیده است». وی افزود: «ترامپ با من با گستاخی و به صورت کاملا خصمانه رفتار کرده است».

ماچادو پایان دادن به چشم‌پوشی از توهین های ترامپ در حق همه زنان، به ویژه زنان آمریکای لاتین، را خواستار شده است.

واکنش کلینتون

هیلاری کلینتون در اولین مناظره خود با دونالد ترامپ گفت: «ترامپ مخالف باردار شدن زنان کارمند و اعطای مرخصی زایمان به آنها است و می گوید که باردار شدن زنان باعث به دردسر افتادن کارفرمایان می شود. او معتقد است حقوق مردان و زنان کارمند تا زمانی که زنان نتوانند به خوبی مردان کار کنند، نباید مساوی باشد».

کلینتون، همچنین، گفت ترامپ با همه این توصیفات از برگزاری مسابقات ملکه زیبایی حمایت می کند.

ادامه انتقادهای ترامپ از ماچادو

اما این انتقاها موجب نشد که ترامپ عقب نشینی کند بلکه وی در اظهاراتی جدید گفت: «ماچادو دچار افزایش وزن شدید شد و این مشکل اصلی وی بود».

ترامپ در تماس تلفنی با شبکه فاکس نیوز گفت: «ماچادو بدترین ملکه زیبایی بوده که دیده است».

از سوی دیگر کلینتون ویدیویی در صفحۀ تویتری خود منتشر کرد که در آن ماچادو دیده می شود که به زبان اسپانیایی می گوید: «ترامپ مرا زشت و چاق توصیف می کرد. این توهین مشکلات فراوانی برای من به وجود آورد».

ترامپ همچنین در توئیتر مطالبی را علیه ماچادو منتشر کرده و از کاربران خواست به سابقه ماچادو و نوارهای ویدئویی او رجوع کنند.

اما داستان به همین جا ختم نشد چون کلینتون از موضوع انتشار پیام در توئیتر استفاده کرد و  دیروز جمعه بار دیگر از بی‌ثباتی روانی رقیب خود –دونالد ترامپ- به شدت انتقاد کرد.

کلینتون در ایالت فلوریدا اعلام کرد این نامزد جمهوریخواه «از لحاظ روانی برای ورود به کاخ سفید مناسب نیست.» کلینتون با اشاره به توهین دونالد ترامپ به -آلیسیا ماچادو- گفت: «چرا ترامپ این کارها را انجام می‌دهد؟ چه کسی ساعت سه صبح بیدار می‌شود تا در حساب توییترش به یک زن حمله کند؟»

ترامپ از ساعت ۵:۱۴ تا ۵:۳۰ صبح مطالبی را در حساب توییتری خود علیه ماچادو، منتشر کرده و ادعا نمود ماچادو که اهل ونزوئلا است، برای گرفتن شهروندی آمریکا کمک‌هایی را دریافت کرده و به همین دلیل دموکرات‌ها از این موضوع علیه ترامپ استفاده خواهند کرد.

کلینتون در این خصوص گفت: «منظورم این است که آخرین توییت‌های ترامپ اثبات می‌کند که وی برای سمت رئیس‌جمهوری مناسب نیست. بارها گفته‌ام مردی که با یک توییت برانگیخته می‌شود نباید به رموز هسته‌ای نزدیک شود.»

ترامپ در پاسخ به انتقاد از استفاده زیاد وی از توییتر نوشت: «کسانی که از من به دلیل انتشار توییت در ساعت سه صبح انتقاد می‌کنند، باید دست‌کم بدانند که من در آن ساعت بیدار و آماده پاسخگویی هستم.»

منبع: مهر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.