شیراز؛

مبارزه جدی با قاچاق کالا راه تحقق اقتصاد مقاومتی است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: مبارزه جدی با رشوه خواری و قاچاق کالا راه تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ احمد رحمانیان معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان فارس گفت: مبارزه جدی با فساد،رشوه خواری وقاچاق از جمله مواردی است که در مسیر تحقق اقتصاد مقاومتی مد نظر قرار دارد که ضرورت تدوین برنامه های دقیق برای حمایت از تولیدات داخلی و پیشگیری از هدررفتن فرصت های شغلی مورد تأکید است.
وی ادامه داد: قاچاق کالا بر تولید ناخالص داخلی تأثیر نامطلوبی دارد و سود زیاد این کار باعث شده انگیزه سرمایه گذاری های مولد اقتصادی کاهش یابد و سود زیادی را در مدت زمان اندک نصیب قاچاقچیان کالا کند.
او بیان کرد: اینگونه کسب سودها باعث می شود سرمایه هایی که در امور مولد اقتصادی موجب تولید و اشتغال شود، به سمت قاچاق کالا منحرف و بخش قابل توجهی از سرمایه های کشور از چرخه اقتصاد مولد خارج شود.
رحمانیان با اشاره به دلایل وجود قاچاق کالا در کشور خاطر نشان کرد: کیفیت پایین برخی از محصولات داخلی، عدم مرغوبیت برخی از آنان نسبت به کالای مشابه خارجی، بالا بودن قیمت آن نسبت به محصولات خارجی مشابه، تبلیغات تجاری گسترده در رسانه های داخلی و خارجی درخصوص کالاهای خارجی، حقوق گمرکی و سود بازرگانی بالا برای واردات رسمی کالا  از جمله مواردی است که برخی سرمایه های خود را به سمت قاچاق می برند.
این همایش با همکاری اتاق بازرگانی، صنایع، معادن وکشاورزی شیراز، کمیسیون برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان فارس، دانشگاه شیراز، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و سایر اعضای کارگروه پیشگیری از قاچاق کالا و ارز استان برگزار می شود.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.