کوچکترین نوزاد دنیا در انتظار پیوند قلب +تصاویر

نارسایی قلبی یک کودک سه ماهه و انتظار خانواده برای دریافت قلب اهدایی، مورد پزشکی خاصی است که تا کنون در انگستان سابقه نداشته است.

به گزارش خبرنگار اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بخش قلب یکی از بیمارستان های  کودک در  انگلستان این روزها بیمار خاصی را در لیست انتظار برای دریافت قلب اهدایی پذیرش کرده است. "مارنی"، دختر بچه ای است که تنها سه ماه از به دنیا آمدنش می گذرد. 

مارنی بعلت داشتن یک معلولیت در هنگام تولد، بسیار ضعیف و ناتوان شده است، گویا عضله قلب این دختر بچه بیش از اندازه ضخیم است و توانایی پمپاژ کردن خون برایش بسیار سخت و مشکل است. پزشکان اعلام کردند که قلب مارنی در صورتی که این عمل پیوند را انجام ندهد تنها تا دو سال توانایی ادامه زندگی را خواهد داشت.

حالا مارنی به همراه پدر، مادر و برادر بزرگترش مدت زیادی است که در بیمارستان به انتظار اهدا کننده هستند، ولی با این وجود هنوز پزشکان زمان خاصی را برای این عمل در نظر نگرفته اند.

مشکل اصلی این پیوند کم سن بودن این نوزاد است، در انگلستان تا کنون عملی در این سن برای اهدا صورت نگرفته است و خانواده مارنی امیدوارند از این به بعد با گسترش کمپینی که تشکیل داده اند، دولت فکری برای مشکل خانواده های مشابه آنها کند.
  
خانم بریس می گوید پسر بزرگتر من هیچ مشکل خاصی نداشت و پزشکان در زمان بارداری دخترم هیچ مورد خاصی را ندیدند،اما در مورد مارنی تنها در هفته 31 بارداری به من هشدار داده شد؛مارنی پس از گذشت ده روز از تولدش در بیمارستان بود و سپس به ما اجازه مرخصی داده شد.

وی ادامه داد: حتی فکرش را هم نمیکردم که بچه دومم با چنین ضایعه ای به دنیا بیاید و حالا با این شرایط بخش قلب بیمارستان محل زندگی خانواده چهار نفره ما شده است.


کودک سه ماهه در انتظار پیوند قلب


کودک سه ماهه در انتظار پیوند قلب


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار