سردار هادیان فر خبر داد

75 هزار نیروی داعشی در فضای مجازی فعالیت می‌کنند/ 42.5 درصد جرائم در تلگرام رخ می‌دهد

رئیس پلیس فتا با بیان اینکه 42.5 جرائم در تلگرام اتفاق می‌افتد، گفت: 75 هزار نیروی داعشی در فضای مجازی و سایبری در سراسر جهان در حال فعالیت هستند.

75 هزار نیروی داعشی در فضای مجازی فعالیت می کنند/ 42.5 درصد جرائم در تلگرام اتفاق می‌افتدبه گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،  سردار کمال هادیان فر رئیس پلیس فتا  در حاشیه بازدید رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از پلیس فتا در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: 75 هزار نیروی داعشی در فضای مجازی سر تا سر جهان در حال انجام و برنامه ریزی برای فعالیت‌های تروریستی خود هستند. 
 
وی با بیان اینکه تهدیدات و چالش‌های موجود در کشور به تناسب رشد فناوری اطلاعات منجر به افزایش جرائم در حوزه مجازی و سایبری شده، بیان داشت: در 6 ماه اول امسال نبست به مدت مشابه در سال گذشته 63.5 درصد جرائم سایبری در کشورمان افزایش داشته است.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: به دلیل کوچ مهاجران فضای مجازی به شبکه‌های اجتماعی خارجی شاهد 42.5 درصد از جرائم در تلگرام هستیم.

وی با بیان اینکه 52 درصد از جرایم در سال 93، به برداشت‌های غیر مجاز اختصاص داشته است، افزود: امسال با تلاش پلیس فتا، ارائه هشدارها و هماهنگی با بانک‌ها و دستگاه‌های مالی؛ برداشت‌های غیر مجاز 34 درصد کاهش یافته است.
 
سردار هادیان‌فر گفت: در جرایم مربوط به هتک حیثیت، مزاحمت‌ها  و موضوعات خانوادگی وابسته به فرهنگ اخلاقی با افزایش جرایم مواجه بوده‌ایم که پرونده‌های ما در این زمینه روز به‌روز درحال افزایش است، بنابراین باید بخش‌هایی که مسئولیت پیشگیری در این زمینه را برعهده دارند، نقش مؤثرتری را ایفا کنند.
 
وی درباره عملیات پلیس فتا در حوزه‌های بین‌المللی تصریح کرد: در حوزه بین المللی، عملیات پانجیای 9 را داشتیم که پلیس سایبری ایران هاب منطقه بوده و 19 کشور را زیر مجموعه‌اش داشت، این عملیات  که علیه داروهای غیرمجاز بود، 10روز به طول انجامید و در نهایت موفق به شناسایی داروهای غیر مجاز شدیم.
 
رئیس پلیس فتا با بیان اینکه وزارت بهداشت و گمرک کشور در این عملیات بین‌المللی با ما همکاری داشتند، افزود: 134کشور در عملیات شناسایی داروهای غیرمجاز  پانجیای 9 حضور داشته و 159 نفر دستگیر شدند، همچنین مقادیر زیادی داروهای غیر مجاز در مبادی گمرکی  شناسایی شد.
 
سردار هادیان‌فر ادامه داد: درصد زیادی از دستگیری‌ها و کشفیات در تهران بوده است.
 
وی بیان داشت: افتخار می‌کنیم که عضو سازمان اصلی مبارزه کنندگان با جرایم سایبری هستیم و موضوعات تبادل اطلاعات در حوزه تروریسم، راهبردهای جهانی سازمان اینترپل در پیشگیری، ظرفیت‌سازی و تقابل در این مقر مورد بررسی قرار می‌گیرد که آخرین نشست هم سال 2016 در فرانسه برگزار شد.
 
رئیس پلیس فتا گفت: از تلاش ایران در حوزه جمع‌آوری اطلاعات فعالیت‌های داعش که کمک سازنده‌ای به کشورهای درگیر با این گروه‌ داشته است در سازمان اینترپل تقدیر و تشکر شده است.
 
سردار هادیان‌فر درباره مبارزه پلیس فتا با صفحه‌های غیراخلاقی در اینستاگرام نیز بیان داشت: اینستاگرام سایتی است که سرورهایش در آمریکاست و با اینکه تمامی شبکه‌های اجتماعی به هنگام ارائه سرویس به کشوری باید دسترسی‌ پلیسی آن را نیز واگذار کنند اما در کشور ما این اتفاق نیافتاده و ما نسبت به آن محدودیت داریم.
 
وی ادامه داد: در کمیسیون تعیین مصادیق چندین بار تصمیم بر این بود که اینستاگرام فیلتر شود اما دولت با فیلتر شدن آن مخالف است، در حال حاضر وزارت ارشاد کارهایی انجام داده تا به صورت هوشمند با صفحات مستهجن برخورد شود اما پلیس فتا سعی دارد صفحات با موضوعات مختلف که استمرار در ادامه جرمشان دارند را شناسایی کرده و به پلیس امنیت اخلاقی ارجاع دهد که در این بین دستگیری‌ها نیز برعهده پلیس امنیت اخلاقی است.
 
رئیس پلیس فتا گفت: برای انجام عملیات های بین المللی مثل پانجیا کمکی از سوی دیگر کشورها صورت نمی گیرد، تنها آی‌پی‌ها به صورت بین المللی رصد می شود و شبکه‌ای بودن این جرایم را مشخص می کند، در پانجیای 4 فقط 34 کشور حضور داشتند، امیدواریم این همکاری‌ها در بخش‌های دیگر هم انجام شود.
 
وی تصریح کرد: امروز 75 هزار نیروی داعشی به صورت گسترده در فیس بوک و توییتر وتلگرام فعالیت می کنند که در تلاشیم با همکاری سایر کشورها آنها را شناسایی و از فعالیت‌شان جلوگیری کنیم.
 
رئیس پلیس فتا درباره حملات هکری عربستان گفت: گروهی به اسم داعس از عربستان و ترکیه این حملات هکری را دنبال کرده‌اند و ما آی‌پی‌های آنها شناسایی و به پلیس سایبری عربستان اعلام کرده‌ایم.
 
سردار هادیان‌فر ادامه داد: دستورات قضایی بین‌المللی را بلافاصله به هر 2کشور ارائه کرده و خواستار پاسخگویی آنها شده‌ایم، ولی تاکنون عربستان هیچ پاسخی نداده است.
 
وی با بیان اینکه نوع حمله از جهت هکری ارزش فنی نداشته است، افزود: مهمترین حمله به مرکز آمار ایران بوده که به لحاظ ضعف امنیتی موجود و پی بردن تیم هکری به این ضعف اتفاق افتاده است.
 
رئیس پلیس فتا گفت: 400 مرکزی که از امنیت پایینی برخوردار بودند را شناسایی و به مدیرانشان هشدارهای لازم ارائه شده است.

سردار هادیان‌فر در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر فرجام پرونده هکری که در یکی از برنامه‌های تلویزیونی حضور داشت،  گفت: پرونده این فرد بسیار سنگین است، وی 3الی 4 سال به دنبال جلب رضایت از شاکیان پرونده خود بوده، طی مکاتبه با قاضی پرونده خواستار تخفیف در حکم این شخص به لحاظ پایین بودن سن او بودیم، این پرونده حجم پول بسیار زیادی داشته و از پرونده‌های مهم کشفی پلیس فتا به شمار می‌رود.
 
وی در پایان درباره هک شدن ایمیل های یاهو گفت: در ایران مشکلی نداشتیم و کابران می‌توانند به صورت آنلاین با مرکز فوریت‌های پلیس فتا تماس گرفته و مشکلات خود را اعلام کنند.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: داعش ، تهدید ، ایران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۶ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
ماهم تبریک میگوییم موفقیتهای "پلیس فتا"را که حتی سایتهای تروریستهارا هم رصدمی کند!آمارآنهاراهم دارد.
امیدواریم درآینده نزدیک امارمآدموران CIA
راهم بدست بیارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
تو رو خدا تلگرام و بازیهای آنلاین مانند کلش آف کلن و انواع مختلف اون رو فیلتر کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
واقعا دیگه مسئولان چطور باید بگن از شیطان افزار و شبکه ضد اجتماعی تلگرام بیاید بیرون
از سروش و بیسفون استفاده کنید خیلی خوبه کاملا بومی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
من الان اولین بار تو کل زندگیم اسم سروش و بیسفونرو شنیدم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۵
من این آمار رو نمیدونستم
آخرین اخبار