تولید پیل سوختی در راستای توسعه فناوری کشور

مجری پروژه طراحی و ساخت اجرای پیل سوختی پلیمری گفت: طراحی و تولید پیل سوختی سبب توسعه فناوری این حوزه در کشور می‌شود.

مهران جوانبخت مجری پروژه طراحی و ساخت اجرای پیل سوختی پلیمری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به بومی‌سازی سوخت پلیمری اظهار داشت: در این پروژه بومی سازی اجزای پیل سوختی پلیمری مد نظر بود و در واقع بر روی غشاهای پیل سوخی، صفحات 2 قطبی، لایه کاتالیست و کاتالیست کار کردیم و در نهایت فعالیت ما منجر به ساخت این اجزا در داخل کشور شد.

وی ادامه داد: با این اقدام دانش فنی طراحی و ساخت این اجزا در کشور وجود دارد که در این پروژه یک پیل سوختی 10 سل که سطح هر غشا 25 سانتی متر مربع بود ساخته شد که دارای توان 100 وات است.

رییس پژوهشکده انرژی‌های نو اضافه کرد: هدف ما این بوده که فناوری میکرو سی اچ پی پیل‌ سوختی را ارتقا داده که با توجه به اینکه در سند ملی پیل سوختی روی توسعه فناوری انواع پلیمری و اکسید جامد تاکید شده  ما تصمیم به تولید این محصول گرفتیم.

جوانبخت عنوان کرد:  فناوری‌های مرتبط با این حوزه توسعه یافته و کاربردهای آنها نیز افزایش پیدا کرده است، همانطور که مشاهده می‌کنیم، بسیاری از برندهای خودروسازی از پیل سوختی استفاده می‌کنند یا بحث تولید برق در پیل‌های سوختی که همه از موضوعات پراهمیت است.

وی یادآور شد: این فناوری برای بلوغ نیاز به حمایت دولت دارد تا ما از حوزه تحقیقات صرف خارج شویم و بازار گسترده تری در نظر گرفته شود چرا که شرکت های دانش بنیان خوبی در کشور در این عرصه فعالیت دارند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار