عملکرد "جزیره‌ای" جامعه دامپزشکان را متضرر کرد

رییس جامعه دامپزشکان خواستار همراهی بیش از پیش 3 وزارتخانه برای حل مشکلات دامپزشکان و خروج از حالت "جزیره‌ای" برای ارتقای سطح بهداشت کشور در زمینه پیشگیری از بیماری‌های مشترک دام و انسان شد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ پیام محبی رییس جامعه دامپزشکان ایران در نشست خبری امروز با اشاره به یکی از مشکلات مهم این قشر  مبنی بر سایه عملکرد جزیره ای بر سر دامپزشکان گفت: هم اکنون وزارت علوم متولی آموزش دامپزشکان است درحالی که کارهای اداری این قشر در وزارت جهاد کشاورزی است. از سوی دیگر با توجه به اهمیت پیشگیری از انتقال بیماری‌های دام به انسان، در این مرحله نیز این مهم به وزارت بهداشت مربوط می‌شود؛ مساله ای که می تواند در اثر ناهماهنگی هایی بین 3 وزارتخانه آینده کاری دامپزشکان را برای ارائه خدمات مربوط به این رشته مهم تحت تاثیر قرار دهد.

وی ضمن درخواست از 3 وزارتخانه مذکور برای افزایش تعاملات و همراهی هایشان، افزود: بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همگی در وزارت بهداشت و در زمره مهمترین حیطه های فعالیت این وزارتخانه قرار دارد درصورتی که عملکرد جامعه دامپزشکی از زمان آغاز تحصیل دانشجویان دامپزشکی تا فارغ التحصیلی و شروع فعالیتهایشان در بین 3 وزارتخانه قرار گرفته است. 

رییس جامامعه دامپزشکی کشور تصریح کرد: حضور دامپزشکان در همه جوامع به عنوان مهمترین عوامل شناسایی، پیشگیری و درمان بیماری‌های دامی بسیار حائز اهمیت است وضعیتی که نقش ایمنی دام و توجه به بهداشت آن را برای جلوگیری از انتقال بیماریهای دام به انسان بیش از پیش پر رنگ تر می کند. درحالی که متاسفانه بیشترین بودجه نظام سلامت کشور به جای بهداشت، صرف درمان بیماریها از جمله مبتلایان به سل می‌شود. 

وی با تا کید براینکه به عنوان مثال پیشگیری و مقابله با سل  در دامها می تواند از انتقال آن به انسان جلوگیری کند، اظهار داشت در این صورت دیگر نیازی نیست بخش قابل توجهی از بودجه سلامت صرف درمان مسلولین و یا سایر بیماران شود؛ موضوعی که می‌تواند با ارتقای شان و جایگاه دامپزشکان و افزایش حمایت ها از خدمات مهم این قشر تسهیل شود. 

درحال تکمیل/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار