سیستان وبلوچستان

واردات دام از طریق بازارچه‌های مشترک مرزی با پاکستان تعطیل شد

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: با تعطیلی واردات دام از بازارچه مرزی کوهک سراوان، واردات دام به سیستان و بلوچستان از طریق بازارچه‌های مشترک مرزی با کشور پاکستان به‌صورت کلی تعطیل شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان.، مهدی حسینی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت روز ملی دامپزشکی در زاهدان برگزار شد، اظهار داشت: در سال‌های اخیر واردات دام از پاکستان به داخل کشور از مناطق مرزی "میرجاوه، پیشین، میلک، ریمدان و کوهک" انجام می‌گرفت اما بنا به دلایلی واردات دام از این مناطق از سوی دولت پاکستان تعطیل شده و از صبح امروز مرز "کوهک" سراوان با توجه به عدم ورود دام از سمت پاکستان به‌کلی واردات تعطیل شد.

مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان افزود: این عدم واردات دام به داخل کشور سبب افزایش قیمت گوشت در داخل سیستان و بلوچستان و حتی استان تهران شده است. این شرایط در حالی است که سال گذشته 122 هزار رأس دام سنگین از طریق قرنطینه‌های مرزی سیستان و بلوچستان وارد کشور شده است.

حسینی بیان داشت: در حال حاضر 60 قرنطینه‌ دامی در شهرستان‌های مختلف استان سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی همچنین به بیماری‌های مشترک میان انسان و دام اشاره کرد و گفت: هم‌اکنون بیش از 60 اکیپ ثابت و سیار در امر کنترل و مبارزه با این بیماری‌ها در اماکن عرضه و نگهداری فرآوردهای خام دامی استان فعالیت و نظارت دارند.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امسال تنها یک نفر در شهر زاهدان به‌دلیل بیماری "تب کنگو" در استان جان خود را از دست داد، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 101 بیماری مشترک میان انسان و دام در استان پایش می‌شود.

حسینی افزود: بیماری "طاعون" که در گذشته در 51 کانون در سیستان و بلوچستان وجود داشت امسال با کنترل انجام شده به سه کانون رسیده است. همچنین بیماری "سل" از 45 کانون به 4 کانون و بیماری "تب مالت" از 53 کانون در سال جاری به صفر رسیده است. بیماری "تب برفکی" نیز در استان از 58 مورد در سال گذشته به 6 مورد در سال جاری رسیده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار