رقابت غول‌های داروسازی جهان برای کشف واکسن ویروس زیکا

سود سرشار کشف واکسن ویروس زیکا، رقابت شدیدی میان شرکت‌های داروسازی جهان به راه انداحته است.

رقابت غول‌های داروسازی جهان برای کشف واکسن ویروس زیکا
 به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، رقابت در زمینه یافتن درمانی برای ویروس زیکا افزایش یافته است. 

بر این اساس، به دلیل سود بالقوه ناشی از کشف واکسن ویروس زیکا، تلاش برای دست‌یابی به آن در میان داروسازان بزرگ جهان افزایش یافته است. متخصصان دارویی و کارشناسان بیماری‌ها معتقدند اگر چه عفونت زیکا در بیشتر مردم بدون علامت و ملایم است، تقاضا برای واکسن آن بسیار زیاد است زیرا این ویروس می‌تواند باعث نقص‌های مخرب در جنین شود. 

در ادامه این مطلب آمده است: بازار سودآور این دارو در میان مسافرانی است که به دنبال واکسینه کردن خود در برابر این ویروس در سفر به قاره آمریکا هستند، قاره‌ای که تنها مکان وجود پشه‌های ناقل بیماری است. راه دیگر انتقال ویروس زیکا، رابطه جنسی است. 

اسکات ویور، ویروس شناس دانشگاه تگزاس و رییس نیروی کار زیکا برای "شبکه جهانی ویروس" می‌گوید: زیکا مردم را می‌ترساند. شهروندان اروپایی و آمریکایی می‌توانند مبالغ نسبتاً بالای بهای واکسن زیکا را پرداخت کنند. 

پیش‌بینی می‌شود واکسن ویروس زیکا در بازه زمانی دو سال وارد بازار شود. ده‌ها میلیون مسافر از کشور آمریکا و دیگر کشورهای سالم شامل بازرگانانی که سفرهای کاری دارند، در انتظار واکسنی هستند که پیش از سفر به مناطق آلوده به ویروس زیکا، به آنها مصونیت بخشد. 

جوزف کیم، مدیر اجرایی شرکت داروسازی آی ان او(INO) می‌گوید: اگر شما تنها بخشی از جمعیت مسافران آمریکا را در نظر بگیرید (که متقاضی واکسن باشند)، می‌توان محافظه‌کارانه پیش‌بینی کرد بازار فرصت برای واکسن زیکا در حدود یک میلیارد دلار در سال است.  
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار