الجزیره بررسی کرد:

افغانستان؛ فرای راهبردهای انفعالی و جدل‌های سیاسی

الجزیره در مطلبی به بررسی اوضاع نا به سامان سیاسی و امنیتی افغانستان پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، امروز اشرف غنی و عبدالله عبدالله دو مقام سیاسی مهم افغانستان، با نمایندگان اتحادیه اروپا و همچنین 20 سازمان بین المللی برای بازسازی و کمک به آینده بهتر افغانستان در بروکسل دیدار می کنند.

این نشست در حالی برگزار می شود که افغانستان در وضع نا به سامانی به سر می برد. حکومت غنی و عبدالله، که هر دو از حزب ائتلاف ملی افغانستان هستند، به پایان سال دوم خود نزدیک می شود. با این حال، حامد کرزی، رئیس جمهور پیشین، در سخنانی مشروعیت آنها را زیر سوال برد.
 
قرار بود تا پایان سال دوم دولت اشرف غنی، تغییراتی در نظام سیاسی افغانستان ایجاد شود و نظام سیاسی این کشور از نظام ریاست جمهوری به نظام پارلمانی تغییر کند. به این ترتیب، قرار بود حزب ائتلاف ملی با انجام اصلاحات انتخاباتی به برگزاری انتخابات پارلمانی مبادرت نماید؛ اما مهلت دو ساله برای انجام این اصلاحات رو به پایان است و هنوز هیچ کدام از الزامات و شرایط تغییر نظام سیاسی این کشور مهیا نشده است. 

این امر موجب افزایش انتقادها و فشارها علیه دولت افغانستان شده است. گروه های مخالف با برجسته کردن این موضوع سعی بر تضعیف بیشتر دولت دارند. انور الحق احدی، یکی از سران مخالف دولت، برپایی انتخابات زودهنگام را تنها راه حل دانست.

با این حال فرای بحث و جدل ها در حوزه سیاسی، هنوز هم شرایط امنیتی در افغانستان به شدت آسیب پذیر و وخیم است. گروه تروریستی طالبان در این کشور جان دوباره ای گرفته است و برای مراکز شهرها در شمال و جنوب افغانستان تهدید بزرگی محسوب می شود.

باید منتظر ماند و دید سران حزب ائتلاف ملی، در حالی که با فشارهای سیاسی بسیاری مواجه اند، موفق به حل بحران امنیت در این کشور نیز خواهند شد یا خیر. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار