موافقت با بیش از 50 درصد نقل و انتقال معلمان

وزیر آموزش و پرورش گفت: برای کاهش جابجایی‌ها با بیش از 50 درصد نقل و انتقال معلمان موافقت شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی‌اصغر فانی وزیر آموزش و پرورش در جمع خبرنگاران پیرامون ساماندهی به وضعیت مدارس دولتی گفت: 107 هزار مدرسه در 107 هزار منطقه کشور دایر شده و طبیعی است که در روز اول بازگشایی مدارس کمبودهایی   وجود داشته باشد اما تمامی این مشکلات برطرف شده و سال تحصیلی 95 – 96 بدون مشکل فعالیت خود را آغاز کرده است. 

وی با بیان اینکه امسال طبق برآوردها 13.5 میلیون دانش آموز در مدارس حضور پیدا می‌کنند یادآور شد: طبق آماری که تا دیروز وجود داشته تعداد دانش آموزان ثبت نام شده در سامانه سناد از مرز 13 میلیون گذشته اما ذکر این نکته ضروری است که این امر تا پایان مهر ماه ادامه دارد و در این زمان می‌توان به طور قطع می‌توان آمار دانش آموزان را ارائه کرد اما شواهد نشان می‌دهد برآورد درستی داشته‌ایم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی دانش آموزان و معلمان در امر ایاب و ذهاب با توجه به حوادث اخیری که برای سرویس دانش آموزان و فرهنگیان ایجاد شده عنوان کرد: انجمن اولیا و مربیان وظیفه نظارت بر سرویس دانش آموزان را انجام می‌دهد و در این امر توجه ویژه‌ای دارد.

فانی ادامه داد: در حادثه‌ای که برای جمعی از فرهنگیان رخ داد جابجایی بین 2 شهر بوده و با توجه به سیاست به کار گرفته شده به نام بوم تا بوم بسیاری از این مشکلات رفع می‌شود و امسال پیرو این امر با بیش از 50 درصد انتقالی‌ها موافقت شده تا میزان جابجایی به حداقل کاهش یابد.

فانی در خصوص وضعیت تعطیلی 2 هفته‌ای مدارس یادآور شد: این مسئله صرفا از طرف سازمان محیط زیست بوده اما برای اجرایی کردن آن با موانع فراوانی مواجهیم که نیازمند به تشکیل کمیته‌ای داریم که تا کنون برگزار نشده و پس از این مسئله باید طرح در دولت مطرح شده و پس از موافقت دولت مراحل اجرایی در دستور کار قرار گیرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.