با دائمی شدن لایحه مدارس غیردولتی؛

توسعه و نظام‌مند شدن نظارت بر مدارس

عضو کمیسیون و آموزش تحقیقات مجلس گفت: دائمی شدن لایحه مدارس غیردولتی به توسعه و نظامند شدن نظارت های این مدارس کمک می کند.

اسداله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در گفت و گو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره تاثیر دائمی شدن لایحه مدارس دولتی و تاثیر آن در عملکرد این مدارس گفت: این لایحه و دائمی شدن آن به حل بسیاری از مشکلاتی که در مسیر فعالیت مدارس غیردولتی است، کمک بسزایی می کند. 

وی ادامه داد: هرچند تمامی موانع و مشکلات صرفا با دائمی شدن مدارس رفع نمی شود، اما با اجرای آن به حداقل کاهش می یابد. 

عباسی با بیان اینکه این امر امیدواری برای فعالان و سرمایه گذاران در بخش غیردولتی وزارت آموزش و پرورش ایجاد می کند، اظهار داشت: در این راستا سرمایه گذاران می توانند در جهت توسعه و ارتقای فعالیت هایشان گام بردارند. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درخصوص عملکرد سه ساله مدارس غیردولتی عنوان کرد: در مجموع عملکرد خوبی را در این بخش شاهد هستیم. 

وی افزود: با این وجود اما تنوع مدارس در کشور بالاست که این مساله به نفع نظام تعلیم و تربیت نیست و باید به این امر توجه شود و برای آن تمهیداتی اندیشیده شود. 

عباسی بیان کرد: به طور کلی با تصویب این لایحه برای مدارس غیردولتی باید بخش های نظارتی در این نهادآموزشی تقویت شود تا مدارسی که در چارچوب قانون آموزش و پرورش حرکت نمی کنند، به طور نظامند به فعالیت بپردازند. 

انتهای پیام/  
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار