باهنر در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

حضور نداشتن احمدی‌نژاد در انتخابات به نفع مملكت است/اصولگرایان قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری 96 یک کاندیدا خواهند داشت

نشست خبری ماهانه محمدرضا باهنر دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز 14 مهر ماه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نشست خبری ماهانه محمدرضا باهنر دبیرکل جامعه اسلامی مهندسين و رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری امروز 14 مهر ماه برگزار شد.

گزیده نشست خبری به شرح زیر است:

**حضور نداشتن احمدی‌نژاد در انتخابات به نفع مملكت است.

**شعارها و برنامه‌های احمدی نژاد قطعا می‌توانست در آرای روحانی اثر بگذارد.

**احمدی نژاد نمی‌تواند همه آرای خویش را به فردی منتقل کند.

**در حال حاضر سلبی و ایجابی برای انتخابات 96 روی کسی متمرکز نیستیم.

**تکلیف اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 روشن است و آنان قطعا از روحانی عبور نمی‌کنند.

**کسانی که احساس تکلیف شرعی می‌کنند، بهتر است وارد انتخابات نشوند.

** جامعه اصولگرا برای انتخابات سال آینده قطعا کاندیدای خودش را خواهد داشت.

**اصولگرایان قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یک کاندیدا خواهند داشت.

**جلسه‌ای تحت عنوان رایزنی سیاسی برای حمایت از روحانی در انتخابات96 اتفاق نیافتاده است.

** اصولگرایان از تصمیمات جامعتین حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

**نقل مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا، ایران و مسائلی چون برجام شده است.

** هر دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سروته یک کرباس هستند.


مشروح نشست خبری را در ادامه می‌خوانید:
 
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اينكه نيامدن احمدی نژاد به انتخابات ٩٦ به نفع چه كسی شده است، اظهار داشت: حضور نداشتن احمدی نژاد در انتخابات به نفع كل مملكت و هر كسی است كه در كشور ما زندگی می‌كند.

رئيس جبهه پيروان خط امام و رهبری با اشاره به اينكه توصيه مقام معظم رهبری به احمدی‌نژاد از روي مصلحت انديشی بود، گفت: نيامدن احمدی نژاد قطعا در صحنه انتخابات و ميدان بازی تأثير دارد، از آنجايی كه احمدی نژاد در جريان اصولگرايی مخالفان و موافقان جدی داشت، با وجود وی اختلافات در جريان اصولگرايی بيشتر می‌شد.

باهنر با بیان اینکه شعارها و برنامه‌های احمدی نژاد قطعا می‌توانست در آرای روحانی اثر بگذارد، تصریح کرد: فعالان سیاسی الان باید برنامه‌های خود را منهای احمدی نژاد تنظیم کنند.

رئیس جبهه پیروان در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان، مبنی بر وضعیت سبد رأی احمدی نژاد با وجود نهی وی از ورود به انتخابات چه می‌شود، اظهار داشت: باید در این باره منتظر ماند و دید که آیا احمدی نژاد سکوت می‌کند یا اینکه گرایش مردم را به سمت فرد خاصی حرکت می‌دهد تا در نتیجه انتخابات موثر شود.

احمدی نژاد نمی‌تواند همه آرای خویش را به فردی منتقل کند

وی ادامه داد: تحلیل ما این است که احمدی نژاد نمی‌تواند همه آرای خویش را به فردی منتقل کند بلکه بخشی از آن را می‌تواند انتقال دهد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین تأکید کرد: قطعا نیامدن احمدی نژاد به انتخابات در هر دو جناح سیاسی کشور یعنی اصولگریان و اصلاح طلبان تأثیر گذاشته است.

باهنر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اصولگرایان به گزینه‌ای برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده رسیده‌اند، تأکید کرد: رایزنی‌های ما آغاز شده است اما دامنه بررسی‌ها وسیع است و هنوز زود است که به یک نقطه ثابت برسیم اما در حال حاضر سلبی و ایجابی روی کسی متمرکز نیستیم.

تکلیف اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 روشن است

رئیس جبهه پیروان با اشاره به اینکه تکلیف اصلاح طلبان برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 روشن است و آنان قطعا از روحانی عبور نمی‌کنند، افزود: اصولگرایان در حال بررسی اوضاع هستند، شاید بنده بارها به مزاح گفته باشم که ما 30 کاندیدا داریم اما حقیقت این است که تکرار ورود کاندیدای سابق به انتخابات مطلوب نیست و این دور کسانی که احساس تکلیف شرعی می‌کنند، بهتر است وارد انتخابات نشوند.

وی در پاسخ به سوالی پیرامون دیدار اخیرش با آیت‌الله موحدی کرمانی، تصریح کرد: چنین نشست‌هایی که با هدف همگرایی و وحدت اصولگرایان است، زیاد برگزار می‌شود و هر زمانی که لازم باشد یا با شخص آیت‌الله موحدی کرمانی یا با کمیته سیاسی جامعه روحانیت مبارز و یا اعضای شورای مرکزی آن دیدار و گفت‌وگو خواهیم کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در واکنش به سوالی مبنی بر کاندیداتوری خودش در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده تأکید کرد: مجددا تکرار می‌کنم که بنده قطعا کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 نیستم و از کاندیدای مقبول اصولگرایان حمایت خواهم کرد و قطعا اصولگرایان در مقابل کاندیدای اصلاح طلب یک کاندیدا خواهند داشت.

جامعه اصولگرا برای انتخابات سال آینده قطعا کاندیدای خودش را خواهد داشت

رئیس جبهه پیروان در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا روحانی می‌تواند در لیست اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده قرار گیرد، تصریح کرد: جامعه اصولگرا برای انتخابات سال آینده قطعا کاندیدای خودش را خواهد داشت که روحانی نخواهد بود اما ما با وی مقابله‌ای نداریم.

وی با تأکید بر اینکه یک فرد برای آنکه کاندیدای نهایی اصولگرایان باشد باید علاوه بر کارآمدی مقبولیت هم داشته باشد، بیان داشت: از آنجایی که رونق و اشتغال از اصلی‌ترین مطالبات مردم است، کسی که در بخش اقتصادی توانمندی‌های لازم را داشته باشد مطلوب‌ترین کاندیدای اصولگرایان است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما گفتید در مقابل روحانی کاندیدای نداریم آیا به معنای اعلام شکست زود هنگام اصولگرایان نیست، تأکید کرد: انتخابات جنگ نیست بلکه رقابتی طراوت بخش به جامعه است.

باهنر ادامه داد: اصولگرایان قطعا برای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده یک کاندیدا خواهند داشت و از وی حمایت می‌کنند و قطعا به تفاهم رسیدن همه جناح‌ها روی یک کاندیدا به مصلحت کشور نیست اما ما با هیچ یک از کاندیدا در تقابل و جنگ نیستیم.

بنده با رقبای سیاسی خود قهر نیستم

رئیس جبهه پیروان پیرامون تماس گروهی از اصلاح طلبان با وی برای به تفاهم رسیدن درباره حمایت از روحانی برای انتخابات سال آینده، اظهار داشت: بنده با رقبای سیاسی خود قهر نیستم و همواره با آنان در محافل گوناگون بحث و مذاکره می‌کنم اما جلسه‌ای تحت عنوان رایزنی سیاسی اتفاق نیافتاده است.

وی در رابطه با سوالی پیرامون تأکید اصولگرایان بر محوریت جامعه روحانیت مبارز و اینکه آیا با این وجود نقش جامعه مدرسین در انتخابات 96 کمرنگ نمی‌شود، گفت: اصولگرایان از تصمیمات جامعتین حمایت و پشتیبانی خواهند کرد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین با اشاره به اینکه جامعه مدرسین در برخی از حرکات سیاسی ورود پیدا نمی‌کند، اظهار داشت: اما هر زمانی که آنان تصمیم به ورود در مسائلی چون انتخابات کنند، تفاهم آنان با جامعه روحانیت مبارز مسئله‌ای کاملا سهل‌الوصول است.

نباید انتخابات شوراهای شهر و روستا جنبه سیاسی و جناحی پیدا کند

باهنر درخصوص احتمال حضور احمدی نژاد در انتخابات شوراهای شهر و روستا تصریح کرد: جنس انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر متفاوت است و باید افرادی عالم به مسائل شهر به ویژه در کلان شهری چون تهران وارد این عرصه شوند.

رئیس جبهه پیروان با تأکید بر اینکه نباید انتخابات شوراهای شهر و روستا جنبه سیاسی و جناحی پیدا کند، گفت: رقابت در انتخابات شوراهای شهر و روستا باید تنها براساس کارآمدی افراد باشد.

وی با اشاره به تخلفاتی چون حقوق‌های نجومی و املاک واگذار شده شهرداری، اظهار داشت: باید با تمام کسانی که از این رهگذر سو استفاده شخصی کرده‌اند برخورد شود حتی اگر آن فرد اصولگرا باشد چرا که معتقدیم فساد را نباید جناحی کرد و برای آنکه این مرض در کل کشور رسوخ پیدا نکند باید با آن برخوردی قاطع شود.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین افزود: تقاضای ما از مقامات نظارتی کشور این است که هر چه زودتر این متخلفان را شناسایی و محاکمه کنند تا از این طریق مسئولان پاکدست کشور تبرئه شوند.

باهنر در ادامه پیرامون نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تأثیر آن در موضوعاتی چون برجام تأکید کرد: نقل مناظره‌های انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا، ایران و مسائلی چون برجام شده است.

مسئله برگشتن به قبل از برجام همواره روی میز ما است

رئیس جبهه پیروان با تأکید بر اینکه هر دو کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سروته یک کرباس هستند و فرقی با یکدیگر ندارند، گفت: شعارهای حزب دموکرات بیشتر جنبه رفاهی دارد اما جمهوری خواهان به دنبال اقتدار هستند البته ناگفته نماند که لابی صهیونیست‌ها عموما روی دموکرات‌ها بیشتر است.

وی با تأکید بر اینکه جمله قطعی ما به آنان این است که مسئله برگشتن به قبل از برجام همواره روی میز ما است تا زمانی که 1+5 به آخرین تعهدات خودش عمل کند، خاطر نشان کرد: آنها باید از بازی برد- برد تمکین کنند و نباید خیالشان راحت باشد که ما را به یک نقطه غیرقابل برگشت برسانند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۲۰ آذر ۱۳۹۵
وقتي مقام معظم رهبري راهنمايي فرمودند ديگر همه بايد باتعمق سكوت انتخاب كنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۰ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
امثال این بی هنر که تا چند سال به واسطه آن شهید بزرگوار (شهید باهنر نخست وزیر) اسمی در کردند با جناح بازی برای خود در مسند قدرت روزگار گزراندندبداننند احمدی نزاد تمام شدنی نیست چون حق طلبی و دفاع از مظلوم ابدیست احمدی نژاد هست چون در کنار رهبریست ملت با اوست تا یاوه گویان فرصت طلب هیچ وقت بیشه از شیران خالی نماند
Germany
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
اعتیاد بد چیزیه..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۲ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
اقای احمدی نژاد تنها کسیه که میتونه مملکت رو از این آشفته بازاری که این دولت آخری درست کرده ،دربیاره....ما در دولت دکتر احمدی نژاد معنیه قدرت و غرور ملی رو فهمیدیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۹ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
اگر آقای احمدی نژاد نیاد ما خانوادگی رای نمیدیم..
Germany
ناشناس
۰۱:۲۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
سلام اگردکترروحانی چهاسال دوم رئس جمهور نباشد.کارهای دولت یازدهم نیمه کاره می ماندو کشور پیشرفت نمی کند.بنابراین مناسب است که دکتر حسن روحانی درانتخابات دوازدهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران با اکثریت ارا برای چهار سال دوم رئیس جمهور منتخب ملت ایران باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
منم با نظر دوستمون موافقم ما خانوادگی به پای صندوق میومدیم‌ برا رای به‌ دکتر احمدی نژاد، ولی حالا رای ها واسه خودتون ما رای نمیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
به کوری چشم خیلی ها فقط وفقط احمدی نژاد.اصلآ جمهوری اسلامی ایران بدون احمدی نژاد معنا ندارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
من نمیدانم چرا چپ وراست از این محبوب دلها میترسند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
جناب باهنر شک نکن احمدی نژاد از هر کسی طرفداری کند پیروز میدان است .
Canada
ناشناس
۲۲:۱۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
رهنمودهاى رهبر عزيزمان ، هميشه پيشگيرانه ، مدبرانه و انديشمندانه بوده است ، قدر اين نعمت را بدانيم و شاكرباشيم ، احمدى نژاد با تبعيت از رهبرى بر محبوبيت خود افزود ، خدا حفظش كنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
این دوره به کسی که دکتر احمدی نژاد معرفی کند رای خواهیم داد ولی دور بعد فقط احمدی نژاد
Netherlands
ناشناس
۲۰:۳۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
انسانها برای ما تاریخ مصرف دارند... این هست روزگار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
جز احمدي نزاد به هيج كس راي نميدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
جز احمدي نزاد به هيج كس راي نميدهم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
كسانی كه از احمدی نژاد طرفداری ميكنن يادتون رفته با حرفهای نسنجيده و سياست غلط چطور باعث تحريم و فشار روی مردم شد؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
آقای باهنر، ما شخصی نمی خواهیم رأی دهیم که قدرت طلب باشد ما خدمت گذار می خواهیم مثل آقای دکتر احمدی نژاد
United States of America
ناشناس
۱۹:۲۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
اقای باهنر شما از دفاع کنندگان وزیر نفت بودید انتخاب زنگنه خسارت بزرگی به این کشور زد که شما هم باید جوابگو باشید که از چنین وزیری دفاع کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
چه.حیف.شداحمدی.نژادشورانتخاباتی گرفته میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
زنده باد احمدی نژاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
متاسفانه مردم خیلی چیزها رو زود یادشون میره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
یک تار موی احمدی نژاد به کل این دولت 11 وامثال باهنر بی هنر می ارزد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۷ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
هرکس را که دکتر احمدی تزاد قبولش داشته باشه من وخانواده ام به همون رای میدیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
کسایی که میگین احمدی نژاد بیاد ، اختلاس ها رو یادتون رفته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
مطیع رهبر است دکتر محبوب ما.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
اگه احمدی نژاد کاندید نشه، خدا وکیلی ما خانوادگی رای نمی دیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
اگه باهنرنباشه قطعا جهان سود خواهدبرد
United States of America
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
احمدی نژاد باید بیاد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
ای کاش احمدی نژاد صحنه رو خالی نمی کرد مگر اون بتونه این وضع مملکت رو جمع کنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
دکتر احمدی نژاد سرافرازمون که خدا حفظش کنه رو نیمکت موند برای آینده. ولی هرکسی را که این اصولگرایان ریاکار معرفی کنند من که مطمئنم رای نخواهم داد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
چه خوشهال شدن این ها..... ما مطیع رهبر هستیم وگرنه الان داشتید ..............
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
نمی دانم مخالفان احمدی نژاد چرا خوشحال هستند؟
زیرا به فرموده مقام معظم رهبری، شرکت نکردن احمدی نژاد در انتخابات به هم نفع احمدی نژاد است و هم به مصلحت کشور.
مخالفان احمدی نژاد که نباید از قضیه ای که به نفع احمدی نژاد است خوشحال باشند !!!!!!
شرکت نکردن احمدی نژاد در انتخابات به نفع احمدی نژاد تمام شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
احمدی نژاد مرد بزرگ عدالت هست. کسی که نشون داد هر ایرانی از نفت سهم داره. کسی که دست چپاولگران را قطع کرد. این یارانه ها اگه نمیداد چی میشد؟ میشد وامهای کلان برای آقازادهها و حقوقای نجومی. مردی که خیلیا رو با کمترین پول خونه دار کرد و دست دلالان و دزدان رو کوتاه کرد. کسی که جلوی آمریکا وایستاد و کرنش نکرد. محبوبه قلبه همه مردم مستضعف. انسانی بزرگ که تا ابد باقی خواهد ماند. شما هم آقای باهنر به مردم مستضعف و حامیان واقعی این انقلاب احترام بذار و خودت رو در حدی نبین که بخوای راجع به ایشون اظهار نظر کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
من به هر شخصی که احمدی نژاد حمایت کند رای می دهم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
اخه احمدي نژاد پته همرو ميريزه رو اب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۲ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
بزرگ مردی مثل احمدی نژاد باید ذخیره میموند تا اونهایی که ادعای مملکت داری دارن نخوان با حاشیه سازی انتخابات رو به قهقرا ببرن.
با مصلحت اندیشی رهبر مهره سوزی نکردیم اما وفاداریم به عدالت طلبانی مثل احمدی نژاد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۵ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
به فرموده مقام معظم رهبری:
شرکت نکردن احمدی نژاد در انتخابات هم به نفع ایشان و هم به مصلحت کشور است. یعنی این قضیه به نفع خود احمدی نژاد نیز هست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
خووووووووب میفهمی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۸ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
عجب جا خالی داد احمدی نژاد ، با نیامدن احمدی نژاد چپ و راست رفتند تو دیوار. چه انتخاباتی بشه این انتخابات.
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۱۲:۵۸ ۱۵ مهر ۱۳۹۵
به سفارش رهبر شرکت نمی کنند.
مردم هر چی می کشند از دست دو حزب چپ و راسته
آخرین اخبار