باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

تعداد بالگردهای امداد و نجات هلال احمر به 23 فروند رسید/ BEL412 جدیدترین بالگردهای امدادی کشور+ تصاویر

با خریداری و اضافه شدن 6 فروند بالگرد امدادی به ناوگان امداد و نجات هلال احمر، تعداد کل بالگردهای این سازمان به 23 فروند افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام 6 فروند بالگرد خریداری شده از سوی جمعیت هلال احمر به وطن رسید و طی 3 روز آینده از آنها به صورت رسمی رونمایی خواهد شد.

اواخر اسفند سال گذشته بود که از 2 فروند بالگرد جدید این جمعیت رونمایی شد تا در طرح نوروزی برای امدادرسانی به هموطنان مورد استفاده قرار گیرند.

خریداری این 6 فروند بالگرد زمان زیادی به طول انجامید و تقریبا 2 سال پیش بود که سید امیر محسن ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر خبر از اقدام برای خرید بالگردهای امدادی سبک داده بود.

حال سرانجام این بالگردها که از مدل BEL412 هستند، روز شنبه رسما به ناوگان هوایی سازمان امداد و نجات افزوده می شوند تا علاوه بر بالگردهای سنگین، این سازمان دارای بالگردهای سبک نیز شود.

تعداد بالگردهای امداد و نجات هلال احمر به 23 فروند رسید/ BEL412 جدیدترین بالگردهای امدادی کشور + تصاویر

*تعداد بالگردهای امدادی به 23 فروند رسید


حسن ابوالقاسم گرجی، معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی جمعیت هلال‌احمر در ارتباط با تجهیزات جدید سازمان امداد و نجات گفت: مقرر شده است تا در مراسمی با حضور مسئولان ارشد کشوری مراسم رونمایی از 6 فروند بالگرد جدید 412 ای پی در سازمان امداد و نجات جمعیت برگزار شود.

وی همچنین اظهار کرد: با اضافه شدن این 6 فروند بالگرد، ناوگان امداد هوایی به 23 فروند بالگرد مجهز خواهد شد.

معاون پشتیبانی و توسعه منابع انسانی جمعیت هلال‌احمر با اشاره به اینکه این بالگردها بسیار پیشرفته و دارای قابلیت‌های بسیاری است، اظهار کرد: ظرفیت این بالگردها 15 نفر شامل 12 مسافر و 3 کادر پروازی و جزو بالگردهای به‌روز و مجهز دنیا است که دوموتوره بوده و توانایی پرواز در روز و شب، پرواز روی آب، پرواز کور (IFR)، پرواز روی مناطق شهری و جمعیتی، آمبولانس هوایی، نجات و حمل بار و ... را دارد.‌

وی با اشاره به اینکه با به‌کارگیری این بالگردها سرعت حضور در عملیات‌ها افزایش یافته و دسترسی به مصدومان در حوادث ملی افزایش خواهد یافت، اظهار کرد: به علاوه مقرر شده است تا در مراسم روز شنبه، مرکز جامع هماهنگی و کنترل عملیات سازمان امداد و نجات با امکاناتی پیشرفته و مجهزتر افتتاح شود.

گرجی با بیان اینکه توزیع اقلام و تجهیزات امدادی در استان‌ها نیز به صورت رسمی در مراسم روز شنبه آغاز خواهد شد، افزود: به علاوه روز شنبه همزمان در 31 استان کشور 31 پروژه عمرانی جمعیت هلال‌احمر افتتاح خواهد شد که ارزش ریالی رونمایی از بالگردها و این پروژه‌ها، 3 هزار میلیارد ریال است.

تعداد بالگردهای امداد و نجات هلال احمر به 23 فروند رسید/ BEL412 جدیدترین بالگردهای امدادی کشور + تصاویر

*تلاش هلال احمر برای توسعه ناوگان هوایی امداد و نجات کشور


سید امیرمحسن ضیایی از تلاش هلال احمر در خرید بالگرد برای توسعه ناوگان امداد و نجات خبر داد و گفت: این موضوع هر روز پیگیری می‌شود و ما در پی ایجاد تنوع در ناوگان بالگرد هلال‌احمر هستیم.

وی افزود: از روز اول هم این موضوع را تعقیب کردیم، خب، کارهای خوبی هم قبلاً انجام شده بود، یک ظرفیت‌هایی ایجاد شده بود، اما لازم است که این تقویت شود. مجلس هم علاقه‌مند هست به این موضوع و بالاخره ما هم برنامه‌مان را به‌طور فشرده گذاشتیم.

رئیس جمعیت هلال احمر در مورد هزینه تهیه این 6 فروند بالگرد گفت: تقریباً هرچه پول مجلس برای ما در نظر گرفته بود که حدود 43 میلیون دلار می‌شد به این کار اختصاص یافت.

وی در مورد خرید بالگردهای سبک گفت: مذاکراتی با شرکت «راشین هلی‌کوپتر» داشتیم و به تفاهماتی هم رسیده ایم، منتهی در این میان یک مشکل بزرگ وجود دارد و آن این است که در صورت خرید این بالگردها ما باید تمام زیر ساخت‌های خود را به سیستم‌های روسی تغییر دهیم.

ضیایی ادامه داد: تعداد بالگردها حداقل 50 فروند خواهد بود بنابر این نیاز است که سیستم «اورهال»، «مین‌تننس» و نگهداری به طور کامل به روسی تغییر کند.

وی گفت: اکنون تعدادی بالگرد روس داریم که می‌توانیم کار آنها را با یک کارشناس روس یا فرستادن بالگرد به روسیه انجام دهیم. ضمن اینکه بالگردهایی هم که خریداری شده و در دست ورود به کشور هستند، همه کارهایشان در داخل انجام می‌شود.

تعداد بالگردهای امداد و نجات هلال احمر به 23 فروند رسید/ BEL412 جدیدترین بالگردهای امدادی کشور + تصاویر

*رقابت «ایرباس» و «راشین هلی‌کوپتر» برای فروش بالگرد به ایران


رئیس جمعیت هلال احمر یادآور شد: تغییر شرایط تحریم‌ها موجب شده تا اکنون شرکت‌های ایتالیایی به همراه «ایرباس» نیز علاقمند به فروش بالگرد به ایران شده‌اند.

وی با بیان اینکه «ایرباس» دارای بالگردهای مخصوص امدادرسانی است گفت: این بالگردها امتحان خود را پس داده‌اند و وزارت بهداشت نیز به عنوان خریدار اصلی خدمت مایل است از این بالگردها استفاده کند.

ضیایی بیان کرد: ما با توجه به شرایط جغرافیایی، آب و هوا و هزینه‌های نگهداری تصمیم نهایی را می‌گیریم و بزودی حداقل 50 بالگرد را خریداری می‌کنیم.

تعداد بالگردهای امداد و نجات هلال احمر به 23 فروند رسید/ BEL412 جدیدترین بالگردهای امدادی کشور + تصاویر

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
ناشناس
۱۱:۱۷ ۰۵ فروردين ۱۳۹۸
خیلی عالی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۰ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
در هر استان حداقل باید 20فروند باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
پس مگه توليد نميشد حالا شد خريد.اونم ٢٣ فروند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۱۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
لطفا این هلیکوپترهارا تحویل خلبانان با تجربه بدهید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
سن این بالگرد ها چقدره؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۳ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
خخخ چقدر زیاد 23
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
30 استان 80 میلیون جمعیت فقط 23 بالگرد امدادی .
باید برای حفاظت از محیط زیست هم بالگرد مناسب تهیه بشه ضمن اینکه با توجه به آتش سوزی های سریالی باید بالگرد اطفا هم تهیه بشه. این ها خیلی وقته باید تهیه میشد و نشده بجای کمک به این و آن مملکت خودمونو دریابید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۱۴ مهر ۱۳۹۵
این همه میگفتین خودمان بالگرد تولید میکنیم

حالا په چرا دارین میخرین
آخرین اخبار