شیراز؛

حافظ و معنویت موضوع علمی یاد روز حافظ

یاد روز حافظ امسال با موضوع «حافظ و معنویت» برگزار می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ مریدی، دبیر ستاد برگزاری بزرگداشت یاد روز حافظ گفت : با توجه به همزمانی یادروز حافظ با تاسوعای حسینی، موضوع «حافظ و معنویت» و جلوه های معنوی سخن حافظ و شیوه های بهره مندی او از کلام وحی محور مقاله ها و سخنرانی های امسال همایش علمی قرار گرفت.
وی افزود : بر این اساس برنامه های علمی یادروز حافظ یکشنبه ١٨مهرماه از ساعت ٨ صبح در تالار مرکز اسناد و کتابخانه ی ملی فارس برگزار می شود .
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت : در این همایش دکتر مسعود حسین چاری از دانشگاه شیراز با عنوان «برخی سویه های روان شناختی در معنویت طربناک حافظ»، دکتر علیرضا فولادی با عنوان «حافظ، چندصدایی و گفتمان های شیعی و حکمی» و دکتر تیمور مالمیر از دانشگاه تهران با عنوان «کارکرد بازآفرینی قصه ی آفرینش در اشعار حافظ» سخنرانی می کنند .
در نشست دوم نیز منصور پایمرد از انجمن دوستداران حافظ با عنوان «تشبیه و تنزیه از نظر ابن عربی و حافظ»؛ دکتر علی اصغر میرباقری فرد از دانشگاه اصفهان با عنوان «عشق، بن مایه ی معنویت و جهان بینی حافظ» و آقای دکتر بهادر باقری از دانشگاه خوارزمی تهران با عنوان «حافظ آغازگر شگرد داستانی «کولاژ» در تلمیحات قرآنی» به ارائه مقالات خود می پردازند .
بیستم مهرماه در تقویم رسمی به عنوان روز بزرگداشت حافظ شیرازی نامگذاری شده است. انتهای پیام/ر
برچسب ها: بازار نشر ، شعر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.