افزایش بهای نفت/قیمت طلا در پایین‌ترین سطح در 3 ماه گذشته قرار گرفت

توافق اوپک بر سر محدودسازی تولیدات نفت و انتشار گزارش‌هایی درباره ذخایر نفت آمریکا، بهای طلای سیاه را افزایش داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، بامداد روز پنجشنبه، بهای نفت 2 درصد افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از ماه ژوئن (30 روز منتهی به 10 تیر) رسید. این افزایش بها، به دلیل انتشار گزارش‌ها مبنی بر افت ذخایر نفتی آمریکا برای پنجمین هفته متوالی بوده است. همچنین امید به کاهش سطح صادرات تولیدکنندگان نفتی جهان از ماه آتی میلادی در افزایش بهای طلای سیاه تاثیرگذار بوده است.

بهای نفت خام برنت با 99 سنت – معادل 2 درصد – افزایش به 51.86 دلار به ازای هر بشکه رسید. ساعاتی پیش از آن، نفت خام برنت بشکه‌ای 52.09 دلار معامله شده بود. این رقم بالاترین سطح بهای نفت خام از ماه ژوئن بوده است.

نفت خام وست تگزاس اینترمیدیت – شاخص آمریکا – نیز افزایشی 1.14 دلاری – معادل 2.3 درصد – را تجربه کرد و بشکه‌ای 49.83 دلار به فروش رسید.

با این‌حال، بهای طلا روز پنجشنبه با تغییرات ناچیزی روبرو بود. دلیل این مسئله، افزایش ارزش دلار اعلام شده است. تقاضای اندک برای طلا، بهای آن را به پایین‌ترین سطح خود در 3 هفته اخیر رسانده است.

بهای فلز زرد با 0.05 درصد کاهش به 1267.12 دلار در هر اونس رسید. این رقم پایین‌ترین سطح بهای طلا پس از انتشار خبر رای آوردن برکسیت – نظرسنجی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا – بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار