پژوهشگران: سقف طبیعی زندگی انسان 115 سال است

در حالی که متوسط عمر انسان در سطح جهان افزایش یافته است، سقف عمر انسان در حدود 115 سال تخمین زده می شود.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین؛ بر اساس تحقیقات صورت گرفته از سوی دانشمندان آمریکایی، انسان در چندین سال گذشته به سقف طبیعی ممکن عمر خود رسیده و بعید به نظر می رسد بتواند از متوسط عمر 115 سال در بهترین حالت عبور کند.

بر اساس آمار ثبت شده جهان، رکورد پیرترین انسان دنیا در اختیار یک زن فرانسوی قرار دارد که در سال 1997 در 122 سالگی فوت کرد.

بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده، بعید به نظر می رسد انسان در آینده نزدیک بتواند از متوسط 115 سال عبور کند. یکی از پژوهشگران این تحقیق در این باره اظهار کرد: "به نظر می رسد که ما برای اولین بار در طول زندگی انسان به حداکثر عمر قابل دست یابی رسیده ایم."

دانشمندان با بررسی اطلاعات تولد و مرگ و میر از 41 کشور جهان به این نتیجه دست یافتند که با وجود افزایش قابل توجه سقف عمر انسان در یک قرن گذشته، انسان اکنون به سقف طبیعی ممکن عمر دست یافته است.

در این بررسی مشخص شد که در 88 درصد از کشورهای مورد بررسی، سقف عمر اشخاص در 20 سال گذشته افزایش نیافته و در حدود 115 سال ثابت شده است.

در این تحقیق نوشته شده که دلیل دست یابی انسان به این رقم برای حداکثر عمر، روند زیستی خاصی نیست؛ بلکه دلیل اصلی آن نظام ژنتیکی انسان است که رشد و توسعه بدن را کنترل می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار