فعالیت بین المللی 12 شرکت ایرانی در حوزه نانو

دبیر ستاد ویژه‌ فناوری نانو گفت: 12شرکت صنعتی ایرانی در حوزه نانو فعالیت می کنند.

دانشمندان بدون مرز، هم مانند پزشکان بدون مرز ضرورت داردبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران،سعید سرکار دبیر ستاد ویژه‌ فناوری نانو، در مراسم استقبال از سفرای ۵۰ کشور جهان در نهمین نمایشگاه فناوری نانو، گفت: خوشبختانه کشورمان با پیشرفت‌های وسیعی که در حوزه‌ی علم و فناوری نانو داشته‌ است، به پیشرفت‌های وسیعی در این زمینه دست پیدا کرده است.

وی گفت: در حوزه‌ نانو بیش ازهزاران آزمایشگاه پیشرفته در اختیار داریم که بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان سراسر کشور با حمایت این آزمایشگا‌ها، در رشته‌های مختلف و در زمینه‌های گوناگون فعالیت می‌کنند.

دبیر ستاد فناوری نانو با اشاره به تکیه بر تولید داخلی، در برطرف کردن نیازهای پزشکی و صنعتی و دیگر زمینه‌ها، تصریح کرد: ما در ایران یک شبکه‌ گسترده نانو تجهیز کردیم که در این شبکه بیش از 12 هزار تجهیرات پیشرفته در اختیار داریم.

وی افزود: بیش از ۷۶ موسسه‌ دانشگاهی و پژوهشگاهی در اختیار داریم و بیش از ۱۴۰ تجهیزات پیشرفته داخلی تجهیز کرده‌ایم.

سرکار با اشاره به پیشرفت‌های وسیع ایران در حوزه صنعت کشور، گفت: خوشبختانه توانستیم ۱۵۰ محصول صنعتی مختلف را تولید و به کشورهای پیشرفته صادر کنیم.

دبیر ستاد فناوری نانو، عنوان کرد: در حوزه پزشکی، موفق شدیم به کمک نانو ذرات، مواد حلال، تصویه کننده آب و فلزات سنگین را تولید کنیم.

وی افزود: در بحث مقابله با سرطان، نیاز به وارداتی از کشورهای مختلف داشتیم که به ازای هر محصول خارجی ۸۰۰ دلار هزینه می‌شد، اما هم اکنون تنها با ۴۰ دلار این نیازها با تکیه بر تولید داخل رفع می‌شود.

سرکار گفت: بسیاری از موسسات داخلی و حدود ۱۱۱۲ شرکت داخلی با فعالیت در حوزه نانو و تولید ۳۳۰  محصولات مختلف در این زمینه، در حال صادرات این محصولات به دیگر کشورها هستند.

وی با اشاره به اهمیت فناوری نانو در تجهیزات صنعتی، تاکید کرد: در بسیاری از صنایع، عدم دسترسی به فناوری نانو سبب رکود آنها می شودو حضور این فناوری در صنایع مختلف ضرورت دارد.

سرکار گفت: در نمایشگاه فناوری امسال، حدود ۲۷ کشور در زمینه‌ پزشکی و درمان محصولات خود را ارائه می‌دهند.

وی با برشمردن انواع شرکت‌های فعال در زمینه نانو گفت: ۱۲ شرکت صنعتی، ۱۸ شرکت کشاورزی، ۸ شرکت نفتی، ۴ اتوماسیون و ۴۰ شرکت تجهیزات آزمایشگاهی در زمینه نانو فعالیت های ویژه‌ای در سطح بین‌الملل انجام می‌دهند.

سرکار با اشاره به اهمیت همکاری‌های بین‌المللی در زمینه‌های مختلف علمی، عنوان داشت: ایران آمادگی همکاری‌های مشترک در حوزه‌ بین‌ علمی پژوهشی و تجاری دارد و در جهت ارتقای سطوح علمی در تمام حوزه‌ها با دیگر کشورها فعالیت می کند.
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار