فروش 30 میلیون دلاری محصولات نانو در سال گذشته

مدیر کل امور بین المللی ستاد فناوری نانو گفت: شرکت‌های دانش بنیان داخلی در سال گذشته 30 میلیون دلار از فروش تولیدات فناوری نانو بدست آورده‌اند.

فروش 30 میلیون دلاری محصولات نانو در سال گذشته
بیت اللهی مدیر کل امور بین المللی ستاد فناوری نانو در گفتگو با خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به صادرات و واردات کشور در حوزه فناوری نانو اظهار داشت: شرکت‌های دانش بنیان در حوزه نانو در سال گذشته بیش از 30 میلیون دلار تجهیزات نانویی و محصولات نانو را روانه بازارهای هدف کرده و این آثاری برای توسعه صادرات محصولات نانویی و فعالیت شرکت‌ های دانش بنیان است.

وی یادآور شد: تولید محصولاتی با کیفیت بالا در حوزه فناوری نانو در کشورمان طی سالیان گذشته جهش بزرگی داشته و جایگاه کشور را در بین کشورهای دنیا ارتقا داده است.

بیت اللهی ادامه داد: توسعه صادرات محصولات نانویی نباید منحصرا در داخل کشور باشد بلکه محصولات هایتکت باید بازارهای جهانی را به دست آورد تا توسعه این علم نو در کشور افزایش یابد.

وی عنوان کرد: شرکتهای دانش‌بنیان کشور در نمایشگاه های بزرگ و تراز اول دنیا شرکت کرده تا محصولات نانویی خود را به جهانیان عرضه کند.

بیت اللهی متذکر شد: کشورمان از نظر نیروی انسانی دارای پتانسیل و ظرفیت بسیار قوی بوده و نخبگان جوان خوبی طی سالهای اخیر تربیت کرده ایم.

وی ابراز داشت: برای به دست آوردن بازارهای هدف و صادرات محصولات فناوری نانو باید این دانش را توسعه داده تا فرصت‌های خوبی برای اشتغال جوانان و دستیابی به اقتصاد مبتنی بر فناوری نانو در کشور ایجاد شود.

بیت اللهی تاکید کرد: نانو بنیان سهم بزرگی در اقتصاد دانش بنیان داشته و با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته بسترهای صادرات محصولات فناوری نانو در حال شکل‌گیری است.

وی گفت: معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری از شرکت های دانش بنیانی که محصولات خود را صادر می کنند حمایت ویژه‌ای کرده و محصولاتشان را در بازارهای هدف عرضه می‌کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار