رابطه زایمان زودرس و بیماری لثه/ اهمیت به سلامت دهان و دندان در دوران حاملگی

بی توجهی به عفونت های دندان و لثه موجب بیماری های قلبی،گوارشی و زایمان زودرس در زنان باردار می شود.

امیرحسین پورفرید متخصص دندانپزشکی در گفتگو با خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛گفت: مراجعه هر شش ماه به دندانپزشکی در جلوگیری از ایجاد آسیب به دندان ها تاثیر چشمگیری دارد.

وی در ادامه افزود: مراجعه زود هنگام به کلینیک های دندانپزشکی موجب می شود که آسیب ها و عفونت های دندانی در همان ابتدا درمان و از تحمیل هزینه های سنگین به بیمار جلوگیری کند.

پور فرید بیان کرد: بی توجهی به عفونت های دندان در ایجاد بیماری های قلبی تاثیر مستقیم و ثابت شده ای دارد و در صورت داشتن زمینه این بیماری با وارد شدن عفونت به داخل خون این بیماری تشدید می شود.

این متخصص دندانپزشکی ابراز داشت: عفونت های لثه و دندان در زنان باردار موجب زایمان زودرس و همچنین به دلیل اهمیت این عضو در روند هضم غذا منجر به بروز مشکلات عدیده گوارشی در افراد می شود.

وی بیان کرد: در بعضی بعضی افراد به دلیل رعایت نکردن بهداشت دهان مراجعه زودتر از شش ماه به کلینیک های دندانپزشکی توصیه می شود.

پور فرید با تاکید بر اهمیت استفاده از نخ دندان در از بین بردن آلودگی های محیط دهان تصریح کرد: حداقل روزی یکبار استفاده از مسواک و نخ دندان به شیوه صحیح شب قبل از خواب به بالا بردن سلامت دهان و دندان کمک شایانی می کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار