آبادان؛

پرهیز هیئت های مذهبی از حرکت های خرافه ای در ماه محرم

هیئت های مذهبی از انجام هرگونه حرکت های خرافه ای در ماه محرم پرهیز کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازآبادان؛صوفی امام جمعه موقت شادگان در خطبه های نماز جمعه این هفته شادگان با بیان اینکه تاسوعا و عاشورا بهترین فرصت برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان است، گفت: باید در مراسم سوگواری تاسوعا و عاشورای حسینی فلسفه نهضت خونین امام حسین (ع) که بالا بودن بصیرت آن حضرت بود را برای جوانان تبیین کنیم.

 حجت الاسلام هاشم صوفی  با اشاره به اینکه دنیای امروز به مکتب امام حسین (ع) و یاران با وفایش نیازمند است، افزود: آزادگی و مردانگی از درس‌های مهم واقعه عاشورا است و امام حسین (ع) و یارانش بزرگ‌ترین الگوی مردانگی، عظمت، استواری و ایمان به راه خدا هستند.

وی گفت: هیئت های عزاداری باید به گونه ای قیام و اهداف امام حسین (ع) را ترویج و تبلیغ کنند که در واقع پیام رسان کربلا باشند و از انجام هرگونه حرکات خرافاتی جلوگیری کنند.

امام جمعه موقت شادگان افزود: برای هر چه بهتر برگزار کردن عزاداری ها و برنامه های ماه محرم، انسجام و یکپارچگی برنامه های هیئت های مذهبی، همکاری تمامی هیئت های مذهبی و مسئولان فرهنگی منطقه لازم و ضروری است.

حجت الاسلام صوفی با اشاره به روز ملی حافظ گفت: حافظ، شاعری خداجو و عارفی حق جو است که از برجسته‌ترین چهره‌های ادبی ایران محسوب می‌شود.

وی، راز ماندگاری اشعار حافظ را ظهور و تجلی جلوه ای برتر از هنر، که‌ همان عرفان الهی است دانست و افزود: حافظ در اشعارش همگان را به صلح و نیکی رهنمون می‌شود و عرفان الهی در اشعار او به روشنی مشهود است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.