گلایه های نظام پرستاری ادامه دارد/ دریافتی پزشکان زیر ذره بین

قائم مقام سازمان نظام پرستاری گفت: متوسط حقوق دریافتی یک هیات علمی گروه پزشکی 8 الی 10 میلیون تومان است و پرستاران نسبت به پزشکان 5 برابر کمتر حقوق دریافت می کنند.

محمد شریفی مقدم قائم مقام سازمان نظام پرستاری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره حقوق‌های نجومی نظام سلامت گفت: پعد از چند ماه و با پیگیری های انجام شده در 12 مهرماه دیوان محاسبات گزارشی را در زمینه پرداخت‌های غیرمتعارف در صحن علنی مجلس ارائه کرد.

وی با بیان اینکه در اردیبهشت ماه سال 94 نامه ای در زمینه پرداخت‌های غیرمتعارف به وزارت بهداشت داده شده، ابراز داشت: بحث درباره پرداخت های غیر متعارف اول از بانکها و بیمه ها شروع شده است و به سایر دستگاه ها رسیده است.

دبیرکل خانه پرستار اظهار کرد: طبق گزارش های دیوان محاسبات و سازمان بازرسی، مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها رقم‌های واقعی پرداخت‌های غیرمتعارف خود را اعلام نکرده‌اند و در حدود 397 نفر به صورت ماهانه دریافتی های بیش از 20 میلیون تومان داشته اند، به طوریکه حقوق‌های بالای چند صد میلیونی هم داشته‌ایم 

وی بیان کرد: متوسط حقوق دریافتی یک هیات علمی گروه پزشکی 8 الی 10 میلیون تومان است و حقوق پرستاران نسبت به پزشکان 5 برابر کمتر است که این مورد قابل قبول نیست. 

شریفی مقدم تصریح کرد: اگر مبنا صرفا گزارش مسئولان دانشگاه‌های علوم پزشکی باشد، باید برای آگاهی مردم و مسئولان راستی‌آزمایی شود و بازرسان نظارتی آمارهای درست و دقیق را ارائه دهند.

قائم مقام سازمان نظام پرستاری ابراز داشت: باید نسبت به پرداخت‌ها در وزارت بهداشت تحقیق و بررسی از هزینه‌کرد بودجه تخصیص یافته به طرح تحول سلامت آشکار شود زیرا حق مردم و مجلس شورای اسلامی است که بدانند این بودجه ها صرف چه خدماتی می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار