اردبیل؛

بیش از 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود

وزیر نیرو گفت: بیش از 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل؛ حمید چیت چیان افزود: بیش از 90 درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود در حالی که میزان بهره وری آب در این بخش کمتر از 35 درصد است در حالی که می توان راندمان این بخش را به دو برابر افزایش داد.

وی احداث سدهای مختلف در کشور و ضرورت تکمیل هر چه سریع تر آنها را یادآور شد و گفت: در دولت تدبیر و امید با همکاری مجلس شورای اسلامی بازنگری بر اساس سدها انجام شده و قرار نیست سدهای جدیدی احداث کنیم مگر آنکه با مطالعات دقیق و نیاز منطقه ای بر اساس آمایش سرزمینی احداث سدها به نفع توسعه منطقه باشد.

چیت چیان همچنین در زمینه انتقال حق آبه استان اردبیل از ارس و قزل اوزن اظهار کرد: با بررسی های انجام شده و با تاکید نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به شکل کارشناسی این حق آبه تعیین و زمینه انتقال آن فراهم می شود تا اردبیل که از استان های کم آسیب کشور در حوزه منابع آبی است بتواند در مسیر بهره برداری از این منابع قرار بگیرد.

وی با بحرانی دانستن وضعیت بسیاری از دشت ها در کشور به دلیل کمبود منابع آب گفت: باید مصرف پایدار منابع آب امکان حیات را برای نسل های آینده فراهم کنیم و در این راستا مهم ترین مساله مدیریت مصرف و ارتقای بهره وری آب است.

انتهای پیام/ح

برچسب ها: اردبیل ، مصرف ، آب ، بخش ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.