تجدید ميثاق دانش آموزان كشور با نوجوان شهيد كربلا

وزير آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان در سراسر كشور با شركت در سوگواره احلی من العسل با فرهنگ عاشورايی و الگوی نوجوان كربلا آشنا می شوند.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اصغرفانی وزير آموزش و پرورش در تجمع سوگواره احلی من العسل که با حضور دانش آموزان عزادار در ميدان امام حسين برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: دانش آموزان مثل هميشه در راستاي حفظ ارزشهای قيام حضرت سيدالشهدا (ع) در سالروز بزرگداشت حضرت قاسم بن الحسن(ع) در صحنه حضور دارند.

وي ادامه داد: اين مراسم در بيش از ٧٠٠ نقطه كشور در حال برگزاري است و من بسيار خرسندم كه در اين سوگواره در كنار دانش آموزان حضور پيدا كردم.
ميثاق دانش آموزان كشور با نوجوان شهيد كربلا

وزير آموزش و پرورش اظهار كرد: جوانان و نوجوانان ما در جنگ تحميلي نشان دادند كه همواره در صحنه حضور دارند و دانش آموزاني مانند شهيد فهميده كه نمادي از جوانمردي و مقاومت در عرصه دفاع از دين و مملكت پيش قدم هستند.

ميثاق دانش آموزان كشور با نوجوان شهيد كربلا

تقی ابوطالبی معاون پژوهشی و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش با بيان اينكه اين طرح براي هشتمين دوره در ميدان امام حسين با حضور هشت هزار دانش آموز برگزار شد، گفت: اينگونه مراسم ها با هدف معرفي چهره ايثار و شهادت عصر امام حسين به عنوان الگويي براي نوجوانان تمام زمان ها و آشنايي آن ها با فرهنگ عاشورايي و تبعيت از امام حسين و امام عصر برگزار مي شود.

ميثاق دانش آموزان كشور با نوجوان شهيد كربلا

وي ادامه داد: دانش آموزان در اين سوگواره با شخصيت قاسم بن الحسن، نوجوان حاضر در جمع ياران امام حسين و قيام عاشورا آشنا شدند که تلاش مي كنيم او را به عنوان الگو به همه دانش آموزان براي دفاع حق و مبارزه ظلم ستيزي معرفي كنيم.

معاون پژوهشي و فرهنگي اداره كل آموزش و پرورش اظهار كرد: علاوه بر شخصيت قاسم بن الحسن، نوجوانان با شهداي دانش آموز رهرو این حضرت نيز آشنا مي شوند.

ميثاق دانش آموزان كشور با نوجوان شهيد كربلا

وي با بيان اينكه سوگواره احلي من العسل تبيين سند تحول آموزش در محور رشد اعتقادي  و سياسي است، افزود: با برگزاري اين مراسم ها، دانش آموزان را به اين سو راهنمايي مي كنيم كه در جهان امروز چگونه در برابر طالمان و مهاجمان بايستند و در اثبات دين خدا از هر كوششي دريغ نكنند.

گفتنی است؛ در اين مراسم دانش آموزان ميثاق نامه اي را قرائت كردند و مراسم سينه زني و مديحه سرايي در سوگ سرور سالار شهيدان، اباعبدالله الحسين با حضور مداحان نوجوان برگزار شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار