اصفهان؛

همایش احلی من العسل نوجوانان عاشورایی کاشان با شهید ذراتی

همایش احلی من العسل در قالب تجمع بزرگ بیش از 2 هزار نوجوان کاشانی با تشییع پیکر سردارشهید علیرضاذراتی و «طنین لبیک یا قاسم»در دارالمومنین کاشان برگزارشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان، در حاشیه اجرای این آیین عاشورایی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، گفت: این آیین همزمان با سراسر کشور ساعت 8 و سی دقیقه صبح امروز شنبه 17 مهرماه مصادف با ششم محرم الحرام و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین حاج احسان بی‌آزار تهرانی،نی کارشناس مذهبی صدا و سیما در آستان مقدس حضرت سلطان امیر احمد (ع) واقع در خیابان علوی دارالمومنین کاشان برگزارشد.
حجت الاسلام جعفر جنتی، با تاکید بر حضور پیکر مطهر شهید علیرضا ذراتی شهیدی که پیکرش پس از ۳۳ سال به آغوش خانواده بازگشت در این مراسم افزود:نوجوانان کاشانی با سربندهای «یا قاسم بن الحسن» در حالیکه پیکر مطهر شهید ذراتی را روی دست داشتند حال و هوای منقلب و متحولی به مراسم سوگواران و عزاداران حسینی بخشیدند.

وی، ابراز علاقه، تعجب و توجه توریست‌های خارجی که برای بازدید ابنیه تاریخی مجاور این بقعه به کاشان آمده‌بودند از دیدن این مراسم عاشورایی تاکیدکرد و گفت: همایش احلی من العسل در کاشان با همکاری اداره اوقاف و امور خیریه، آموزش پرورش این شهرستان و امامزاده سلطان امیراحمد برگزارشد.

به گفته وی، تجمع نوجوانان عاشورایی علاوه بر بقعه سلطان امیراحمد(ع) در امامزاده حلیمه خاتون کاشان نیز برگزارشد.

رییس اداره اوقاف و امور خیریه کاشان،تصریح‌کرد:مرثیه سرایی ابوالفضل علی بلندی مداح نوجوان کاشانی و نفر اول مسابقات مداحی کشور و وحید جساس اجرا شد.
حجت‌الاسلام جنتی، برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در نخستین جمعه از محرم(16 مهر) در نقاط مختلف کاشان بویژه در امامزاده هادی (ع )فین را یادآورشد و گفت: این مراسم با حضور خیل مادران مومنه و ولایت مدار کاشانی و فرزندان شیرخوارشان برگزارشد.
وی در پایان اظهارداشت: برگزاری همایش های فرهنگی مذهبی با محوریت شعایر حسینی ومفاهیم ارزشی گام ارزنده ای در راستای تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی است.



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار