حمایت تمام قد دولت از چایکاران/تمام مطالبات تا قبل از فصل سرما پرداخت می شود

رییس سازمان چای گفت: به منظور پرداخت تمام مطالبات چایکاران تا قبل از آغاز فصل سرد، در هر هفته حدود شش میلیارد تومان از این مطالبات پرداخت می شود.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد ولی روزبهان رییس سازمان چای کشور در خصوص آخرین وضعیت مطالبات چایکاران، اظهار داشت: از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده به مبلغ 225 میلیارد تومان، بیش از 67 درصد آن یعنی 147 میلیارد تومان به چایکاران پرداخت شده است.

وی ادامه داد: سعی ما بر پرداخت کامل طلب چایکاران تا قبل از آغاز فصل سرد است که به همین منظور در هر هفته حدود 6 میلیارد تومان از این مطالبات پرداخت می شود.

این مقام مسئول در خصوص سایر اقدامات حمایتی این سازمان از چایکاران گفت: در راستای سیاست های حمایتی دولت قیمت خرید تضمینی در دولت یازدهم 100 درصد افزایش داشته است، همچنین از سال 93 پرداخت وام های بدون بهره(قرض الحسنه) آغاز شده که تاثیر چشمگیری در فعالیی چایکاران داشته است.

وی ادامه داد:برهمین اساس روند نزولی تولید چای که در سال 93 به 65 هزار تن رسیده بود معکوس شده و در سال 94 با افزایشی در حدود 22 هزار تن به میزان 87 هزاتن رسید؛ همچنین میزان تولید چای در سال جاری نیز به رقم 104هزار تن خواهد رسید.

روزبهان تصریح کرد: در سال جاری نیز چندین بسته حمایتی برای چایکاران در نظر گرفته شده است که از جمله آن می توان به تخصیص 30 میلیارد تومان وام بدون بهره، 10 میلیارد تومان وام بهینه سازی کارخانجات با سود چهار درصد و پرداخت یارانه 85 درصدی برای آبیاری تحت فشار اشاره کرد.

وی در ادامه افزود: به همین منظور هزار و 300 هکتار دیگر نیز به اراضی تحت پوشش آبیاری تحت فشار اضافه می شود.

رییس سازمان چای کشور در پایان در خصوص قیمت هرکیلوگرم چای خریداری شده از چایکاران، گفت: بهای برگ سبز خریداری شده درجه یک به ازای هرکیلوگرم دو هزار و 440 تومان و درجه دو هزار 373 است.

انتهای پیام/



برچسب ها: مطالبات ، چایکاران ، چای
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار