هم‌زمان با هفته ملي كودك و دهه محرم؛

23 نمایشگاه عاشورایی در مراکز کانون آذربايجان‌غربي برپا شده است

23 نمایشگاه عاشورایی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربايجان‌غربي هم‌زمان با هفته ملي كودك و دهه محرم برپا شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه؛در هفته ملي كودك هم‌زمان با ماه محرم مربیان مراکز کانون در 19 شهر استان با برپایی نمایشگاه عاشورایی شخصیت امام سوم شیعیان و یاران باوفای ایشان را به کودکان و نوجوانان معرفی می‌کنند.

بر اساس این گزارش در نمایشگاه‌های عاشورایی، اهداف و وقایع قیام امام حسین علیه‌السلام و یاران باوفایشان توسط مربیان مراکز کانون با اجرای برنامه‌های معرفي نمادهاي عاشورايي، قصه‌گویی، نمایش عروسکی، ماکت‌سازی، معرفی کتاب، بحث آزاد، نشریه دیواری، شعرخوانی، مسابقه مذهبی، معرفی وقایع ایام، معرفی شخصیت، ایستگاه نقاشی و خوشنویسی کودکان و نوجوانان بازگو می‌شود.

همچنین مربیان کانون هم‌زمان با دهه محرم با تأکید بر موضوع امر به معروف و نهی از منکر به‌عنوان یکی از اهداف قیام عاشورای امام حسین علیه‌السلام این مهم را با اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی به بچه‌ها معرفی می‌کنند.

گفتنی است: برپایی مراسم‌های نوحه‌خوانی و سینه‌زنی، قرائت قرآن کریم و آشنایی کودکان و نوجوانان با احادیث و احکام دیگر فعالیت‌های مراکز کانون در شهرهای اروميه، سلماس، تازه‌شهر، خوي، قره‌ضياءالدين، پلدشت، شوط، چالدران، ماكو، مهاباد، شاهين‌دژ، مياندوآب، بوكان، سردشت، پيرانشهر، نقده، محمديار، اشنويه، تكاب، در ماه محرم است که با حضور کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.