اصفهان؛

استفاده 70 درصد مردم اصفهان از شبکه های اجتماعی فضای مجازی

حدود 90 درصد از مردم اصفهان عضو شبکه های اجتماعی هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، رئیس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان در کارگروه تخصصی اجتماعی ،فرهنگی و سلامت ستاد بازآفرینی شهری گفت: حدود 70 درصد مردم کلانشهر اصفهان حداقل از یکی از شبکه های اجتماعی فضای مجازی استفاده می کنند.

رامین سنمار افزود: حدود 90 درصد از مردم اصفهان که عضو شبکه های اجتماعی هستند از تلگرام و 30 درصد آنها از اینستاگرام استفاده می کنند.
وی با بیان اینکه این آمار بر اساس تحقیق و نظرسنجی های صورت گرفته در مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات اصفهان به دست آمده است، بیان کرد: 60 درصد مردم اصفهان از ساعت 20 تا 24 و 34 درصد مردم از ساعت 16 تا 20 از شبکه اینترنت استفاده می کنند.
رئیس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان با اشاره به اینکه 80 درصد زمان استفاده مردم از اینترنت در خانه است، گفت: 72 درصد مردم فقط مطالب را می بینند و 16 درصد مردم تولیدکننده محتوا هستند.
سنمار افزود: بررسی های صورت گرفته در مطالب منتشر شده در شبکه های اجتماعی بویژه تلگرام نشان می دهد که بیشترین مطالب از جمله لطیفه با38 درصد و کمترین مطالب درباره مسائل فرهنگی و اجتماعی با 20 درصد است.
وی با بیان اینکه 82 درصد کاربران شبکه های اجتماعی در کشور با هویت واقعی خود را معرفی می کنند بیان کرد: 19 میلیون کاربر اینترنتی زیر 18 سال در کشور داریم.
رئیس مرکز آسیب شناسی و سلامت فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اصفهان گفت: بر اساس آمار سازمان فناوری اطلاعات کشور 53 درصد مردم در کشور و 72 درصد جوانان ( بین 18 تا 29 سال) عضو حداقل یکی از شبکه های اجتماعی مجازی هستند.
سنمار با اشاره به به برخی از آسیب های ناشی از شبکه های اجتماعی مجازی افزود: در 6 ماه اول سال جاری جرایم اینترنتی در کشور 63.5 درصد افزایش یافته است.
وی گفت: تلگرام پرکاربردترین برنامه اینترنتی در ایران و 42.5 درصد از جرایم رایانه ای در کشور از طریق این برنامه صورت می گیرد.
سنمار به برخی از آسیب های روانی و مشکل های جسمانی ناشی از استفاده نادرست از فضای مجازی اشاره کرد و افزود: موبوفوبیا ( اضطراب ناشی از نبود گوشی تلفن همراه)، سلفیتیسم (عکس سلفی گرفتن زیاد) و اعتیاد از طریق گوش از جمله این آسیب هاست. کلانشهر اصفهان فقط یک شعبه بازپرسی درباره جرایم اینترنتی دارد و مقررشد یک دادسرای ویژه اینترنتی در اصفهان راه اندازی شود .


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار