مشهد؛

زعفران صدرنشین کالاهای صادراتی خراسان رضوی

ناظر گمرکات خراسان رضوی گفت: زعفران همچنان در صدر کالاهای صادراتی خراسان رضوی بوده و بیشترین میزان صادرات در نیمه نخست امسال را به خود اختصاص داده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مسعود عاطفی افزود: میزان صادرات زعفران در بسته‌بندی‌های بالای 30 گرم در نیمه نخست امسال 47 تن است که ارزش دلاری آن 67 میلیون و 303 هزار و 66 دلار بوده که از نظر وزن 113 درصد و از نظر ارزش 122 درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته است.

وی با اشاره به میزان صادرات انجام شده از گمرکات خراسان رضوی در نیمه نخست امسال، اظهار داشت: ارزش وزنی این صادرات 1034 هزار تن بوده و ارزش دلاری آن 761 میلیون دلار است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 1 درصد از نظر وزنی و 7 درصد از نظر ارزشی کاهش داشته است.

مدیرکل گمرک مشهد مقدس بیان کرد: همچنین میزان صادرات چمدانی استان در نیمه نخست امسال 26 میلیون و 573 هزار دلار از بازارچه‌های مرزی دوغارون و باجگیران بوده و در همین مدت زمان بالغ بر 187 هزار تن کالا به ارزش 166 میلیون دلار به خراسان رضوی وارد شده است که نسبت به مدت زمان مشابه در سال گذشته 13 درصد از نظر وزن و 6 درصد از نظر ارزش کاهش داشته است.

عاطفی ادامه داد: با توجه آمار و ارقام تراز بازرگانی خراسان رضوی در نیمه نخست امسال مثبت و معادل 595 میلیون دلار بوده است.

وی با اشاره به کالاهای عمده صادراتی از گمرکات خراسان رضوی، خاطرنشان کرد: زعفران در بسته‌بندی‌های بیش از 30 گرم به ارزش 67 میلیون و 303 هزار و 66 دلار، کف‌پوش‌های غیرمخملی‌باف به ارزش 42 میلون و 494 هزار و 781 دلار، رب گوجه فرنگی به ارزش 19 میلیون و 697 هزار و 757 دلار و تخم خوراکی مربوط به انواع ماکیان تازه به ارزش 17 میلیون و 313 هزار و 914 دلار به ترتیب رتبه‌های نخست تا چهارم را در میزان صادرات خراسان رضوی به خود اختصاص داده‌اند.

ناظر گمرکات خراسان رضوی افزود: افغانستان، ترکمنستان، امارات متحده عربی، عراق و تاجیکستان از جمله مقاصد عمده کالاهای صادراتی خراسان رضوی در نیمه نخست امسال بوده‌اند.

انتهای پیام//ف.ض

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.