مهری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ویزای زائران اربعین توسط پست صادر می‌شود/ دفاتر فعال پست آماده خدمت رسانی به زائران کربلا

مدیر عامل شرکت ملی پست گفت: ویزای زائران عتبات عالیات در 5 استان مرزی به شکل پایلوت به وسیله شرکت ملی پست صادر می شود.

ویزای زائران اربعین توسط پست صادر می‌شود/ دفاتر فعال پست آماده خدمت رسانی به زائران کربلاحسین مهری رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در رابطه با ارائه سرویس دهی شرکت ملی پست به زائران عتبات عالیات در ایام محرم و اربعین اظهار داشت:شرکت ملی پست در رابطه با تحویل ویزا به زائران کربلای معلی و عتبات عالیات مذاکراتی را با طرف عراقی انجام داده تا در این راستا دو کشور همکاری های لازم را به عمل آورند.

وی افزود: در همین راستا و به پیشنهاد طرف عراقی برای کاهش حجم کاری و عدم فشار روی شهروندان و زائران برای دریافت ویزا، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کشورمان با سفیر عراق در ایران مذاکراتی را داشته اند تا انجام امور مربوط به دریافت و تهیه ویزا به وسیله شرکت ملی پست انجام شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران گفت: تقریباً تمام استان های مرزی کشور درگیر موضوع تهیه ویزا برای زائران کربلای معلی و عتبات عالیات در ایام محرم و به ویژه اربعین هستند و با توجه به دانش وتجربه ای که شرکت ملی پست دارد کلیه مستندات لازم از زائران دریافت و در پایان ویزای آن ها صادر می شود.

مهری در ادامه با اشاره به اینکه تحویل ویزا به زائران در استان های مرزی خوزستان، ایلام، کرمانشاه و استان لرستان که به تازگی آغاز به کار کرده است ، انجام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر این کار به شکل پایلوت در سطح 5 استان مرزی کشور انجام می شود و امیدواریم در سال آینده در استان های دیگر نیز گسترش پیدا کند تا زائران برای دریافت ویزای خود با مشکلی رو به رو نشوند.

وی در رابطه با ارسال کالاها و مرسولات زائران افزود: شرکت ملی پست ایران برای جابجایی و انتقال و ارسال اقلام و کالاهای زائران اعلام آمادگی کرده و ایستگاه های صلواتی را بدین منظور احداث کرده است .

رئیس هیأت مدیره و مدیر عامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران با اشاره به عدم استقبال زائران از اعلام آمادگی شرکت پست برای جابجایی اقلام  آن ها در اربعین سال گذشته، گفت: معمولاً زائرانی که در ایام محرم و اربعین به کربلای معلی و عتبات عالیات سفر می کنند برای حرکت راحت تر خود در مسیرهای مربوطه حداقل وسیله را با خود به همراه دارند.

مهری در ادامه تصریح کرد: شرکت ملی پست در حال حاضر آماده است تا به زائران اربعین حسینی برای دریافت ویزا و یا ارسال کالاهای آن ها خدمات مناسبی را ارائه دهد و شهروندان می توانند برای انجام امور پستی خود به دفاتر پستی فعال شرکت پست مراجعه کنند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار