اراک؛

اقامه عزای حسینی در بهزیستی استان

مراسم سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در بهزیستی استان مرکزی برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک ؛ مراسم عزاداری و سینه زنی با حضور جمعی از معلولین جسمی حرکتی ، روشندلان و ناشنوایان و کودکان مهد های شهر اراک در مکان بهزیستی استان مرکزی برگزارشد .
همچنین کودکان مهدهای شهر اراک هم در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام شرکت کردند.
مدیر کل بهزیستی استان گفت:انجمن ناشنوایان، انجمن نابینایان، جامعه معلولان استان، مراکز خصوصی توانبخشی و مهدهای کودک استان همراه با مداحی و نوحه‌خوانی در سوگ امام حسین (ع) و یارانش عزاداری کردند.
دکتر رفیعی هدف از برگزاری این مراسم را اشاعه فرهنگ عاشورایی و آشنا نمودن هرچه بیشتر جامعه با تواناییهای بالقوه جامعه هدف و معلولین تحت پوشش بهزیستی عنوان نمود.
مدیرکل بهزیستی استان مرکزی ، حضور کودکان در عزاداری های ماه محرم را زمینه ساز معرفت عمیق آن ها در آینده دانست و گفت: حضور کودکان در آیین عزاداری و آشنایی با سیره و روش زندگی امامان زمینه ساز معرفت عمیق آن ها در آینده است.
دکتر رفیعی افزود : باید در سنین کودکی سیره و روش زندگی امامان در مهدهای کودک مورد آموزش قرار گیرد.
وی گفت : یکی از وظایف مسلمانان انتقال مفاهیم و ارزش های دینی به نسل های آینده به ویژه کودکان است که این مساله به لحاظ فرهنگی بسیار اهمیت دارد و چنانچه به هر دلیلی به شکل مناسبی انجام نگیرد، گسست فرهنگی شکل خواهد گرفت.
انتهای پیام / ف
برچسب ها: اراک ، عزاداری ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.