اصفهان؛

کمک 11 میلیارد ریالی شهرداری به بیش از 1300 هیئت در ماه محرم

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت ایام محرم سال جاری بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان کمک از سوی شهرداری به هیئات و مراکز فرهنگی ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هادی نباتی‌نژاد ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن ایام تاسوعا و عاشورای حسینی با اشاره به اینکه شهرداری اصفهان امسال حمایت همه‌جانبه‌ای از هیئات مذهبی و مراکز فرهنگی برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر عزاداری سید و سالار شهیدان داشت، اظهار کرد: شهرداری اصفهان که همواره در برنامه‌های مختلف شهری و مناسبتی پیشتاز بوده و همیار و همراه شهروندان است، امسال در راستای بهبود و تسهیل وضعیت برگزاری مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و خدمت‌رسانی به هیئات و عزاداران فعالیت‌ ویژه‌ای صورت داد.

وی ادامه داد: در راستای هر چه باشکوه‌تر برگزار شدن مراسم‌ عزاداری ایام محرم در اصفهان، جلسات متعددی با معاونت فرهنگی، معاونت خدمات شهری، مدیران شهری و شورای هیئات مذهبی شهر برگزار و فعالیت‌های مختلفی در این زمینه برنامه‌ریزی شد.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه امسال شهرداری اصفهان با قدرت در کنار مراسم‌های مذهبی و هیئات و دسته‌جات عزاداری قرار گرفت، بیان کرد: در این مدت بیش از 350 مجوز از سوی شهرداری برای هیئات و مراکز فرهنگی به منظور برپایی خیمه‌ها و ایستگاه‌های صلواتی و همچنین نصب داربست‌ها، تک پایه‌ها و تبلیغات مختلف شهری صادر شد.

وی به تشریح شیوه حمایت از هیئات مذهبی پرداخت و بیان داشت: این حمایت در قالب برنامه قافله عشق توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری اصفهان انجام می‌شود که در این راستا به 1300 هیئت بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان کمک شد.

نباتی‌نژاد افزود: اقدامات حمایتی شهرداری اصفهان در ایام محرم، در راستای تسهیل و کمک‌های نقدی و غیرنقدی به هیئت‌ها و مراکز فرهنگی صورت گرفت و تنها برای نصب سازه تک پایه و لمپوست در کنار مراسم عزاداری، مبلغ ناچیزی از هیئات اخذ شد که این موضوع هم مربوط به پیمانکار می‌شد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود بیان کرد: خدمات شهرداری در 5 گروه به هیئات مذهبی ارائه شد که شامل اقدامات فرهنگی، تبلیغات شهری و اطلاع‌رسانی به هیئات، فرهنگ ایمنی و سلامت، پسماند و بازیافت و حمل و نقل و اتوبوس است.

وی در ادامه «کتیبه خدمت» را نخستین گام شهرداری اصفهان برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر محرم امسال عنوان کرد و ادامه داد: دفترچه‌ای تحت عنوان «کتیبه خدمت» توسط شهرداری اصفهان تهیه شد که در آن کلیه اطلاعات لازم اعم از شماره تماس‌ها، نکات ایمنی، مراحل اخذ مجوز، ضوابط برپایی ایستگاه‌های صلواتی و خیمه‌ها و نکات مهم دیگر برای هیئات و مراکز فرهنگی گردآوری شده است.

مدیر روابط ‌عمومی شهرداری اصفهان عنوان کرد: این دفترچه اطلاعات کامل و مورد نیاز ایام محرم را در اختیار هیئات و مراکز فرهنگی قرار داده و بیش از 2هزار عدد از آن در اختیار مدیران هیئات مذهبی و مراکز فرهنگی شهر قرار گرفته است.

وی در خصوص خدمات شهرداری در ایام محرم سال جاری گفت: این خدمات به صورت مساعدت نقدی به هیئات مذهبی، توزیع کتیبه‌های فرهنگی، آموزش‌های سلامت‌محور و توزیع پرچم خودروهای شخصی و تاکسی انجام پذیرفت.

مدیر روابط عمومی شهرداری اصفهان در خصوص تفاوت خدمت‌رسانی شهرداری در محرم امسال نسبت به سال‌های قبل تاکید کرد: در سال‌های قبل این خدمات در یک نقطه انجام می‌شد اما امسال جهت تسهیل در رفت و آمد مدیران هیئت‌ها، برخی از این مجوزها به مناطق برگزار شد و هیئت‌های محلی برای صدور مجوزها به شهرداری‌های منطقه خود مراجعه کردند و در این راستا مدیران هیئات و مراکز فرهنگی به دلیل کاهش رفت و آمد به مرکز شهر و همچنین تسریع در روند صدور مجوزهای لازم، از شهرداری قدردانی کردند.

نباتی نژاد در ادامه اضافه کرد: بیش از ۲۰۰ هزار کتیبه منقش به جمله «این انصار الحسین (ع)» بین مدیران هیئات توزیع و این کتیبه‌ها در سردرب منازل در مناطق و محلات مختلف اصفهان نصب شد و شهر شهیدان حال و هوای عاشورایی به خود گرفت. 


انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.