درخواست معارضان سوری برای دریافت سلاح‌های ضدهوایی

یکی از گروه‌های مخالف دولت سوریه از حامیان خارجی خود درخواست کرده سلاح‌های ضدهوایی در اختیار این گروه قرار دهند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پرس تی وی ، اعضای گروه موسوم به «هیئت عالی مذاکره‌کنندگان» که برای گفتگوهایی دو روزه در ریاض، پایتخت عربستان سعودی، گردهم آمده‌اند، خواهان دریافت سلاح‌های ضدهوایی برای مقابله با حمله‌های هوایی در شهر حلب شده‌اند.

شهر حلب که زمانی قطب صنعتی سوریه محسوب می‌شد اکنون به عرصۀ جنگ شدید میان نیروهای دولتی و گروه‌های تروریستی تبدیل شده‌است؛ این شهر از سال 2012 (1391) به دو بخش غربی و شرقی تقسیم شده‌است. بخش غربی حلب تحت کنترل سربازان سوری و بخش شرقی آن در تصرف گروه‌های تروریستی است.

سالم المسلط، سخنگوی هیئت عالی مذاکره‌کنندگان، گفت این گروه معارض سوری روی «دوستان و کشورهای برادر» خود برای لغو ممنوعیت ارسال «سلاح‌های پیشرفته» به این گروه، حساب می‌کند.

کشورهای عربی هم‌پیمان امریکا، و در رأس آنها عربستان، تقاضا کرده‌اند سلاح‌های پیشرفته از جمله موشک‌های ضدهوایی دوش‌پرتاب در اختیار تروریست‌های معارض دولت بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه، قرار گیرد.

با وجود این، مقام‌های امریکایی نگرانند که این سلاح‌ها در اختیار گروه‌های افراطی قرار گیرد.

این گروه تحت حمایت ریاض در حالی این خواسته را مطرح کرده‌است که نیروهای دولتی سوریه در حلب به پیشرفت‌هایی دست یافته‌اند.

مناطق تحتِ تصرف گروه‌های تروریستی در شرق حلب از 27 تیر در محاصرۀ نیروهای دولتی سوریه قرار دارد؛ عملیات ارتش سوریه برای آزادسازی این مناطق نیز از اول مهر امسال آغاز شده‌است.

ارتش سوریه از زمان آغاز عملیات، مناطقی در شمال شهر حلب، از جمله اردوگاه حندرات را از گروه‌های تروریستی بازپس‌ گرفته‌ است. نیروهای ارتش سوریه همچنین تروریست‌ها را از مناطقی در جنوب و مرکز حلب بیرون رانده‌اند.

ارتش سوریه همچنین در بیانیه‌ای از کاهش حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای خود به مواضع گروه‌های تروریستی در شرق حلب خبر داد.

در این بیانیه که 14 مهر منتشر شد، آمده است: «ستاد فرماندهی ارتش تصمیم گرفته است از شدت حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای علیه مواضع تروریست‌ها بکاهد تا غیرنظامیانی که در پی خروج (از مناطق شرقی) هستند، بتوانند به مناطق امن برسند.»

ستاد فرماندهی ارتش سوریه اعلام کرد این تصمیم «بعد از موفقیت نیروهای مسلح در حلب و قطع تمامی مسیرهای تدارکاتی تروریست‌ها در محله‌های شرقی» اتخاذ شده‌است.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار