دانشمند:

فدراسیون‌های داخلی،نمایندگان فدراسیون‌های جهانی هستند

دبیر فدراسیون بوکس معتقد است اقداماتی مانند برگزاری انتخابات فدراسیون‌های ورزشی باید با دستورالعمل فدراسیون‌های جهانی آن رشته‌ها مطابقت داشته باشد.

دانشمند: فدراسیون‌های داخلی، نمایندگان فدراسیون‌های جهانی در هر کشورندعلی دانشمند، دبیر فدراسیون بوکس ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: فدراسیون‌های داخلی هر رشته ورزشی، می‌کوشند قوانین و مقررات یا به عبارت دیگر همه امور خود را با فدراسیون جهانی آن رشته ورزشی تنظیم کنند.

دبیر فدراسیون بوکس ادامه داد: این مقوله کاملاً منطقی و صحیح است، چرا که به لحاظ قانونی فدراسیون‌های جهانی هر رشته‌ای حدود اختیارات مشخصی و معینی دارد. فدراسیون‌های رشته‌های مختلف ورزشی هم، زیر مجموعه فدراسیون جهانی آن رشته ورزشی به حساب می‌آیند. در واقع هر فدراسیون ورزشی، نماینده فدارسیون جهانی در یک کشور است و به این ترتیب، موظف است قوانین فدراسیون جهانی را اعمال و اجرا کند.

دانشمند در توضیح ماده 10 ‌اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی که می‌گوید:«رئیس فدراسیون به مدت چهار سال انتخاب می‌شود و انتخاب مجدد وی بلامانع است.» توضیح داد: این قانون مصوب هیأت محترم وزیران در سال 1381 است اما به نظر شخصی من، بهتر است پس از پایان هردوره 4 ساله، یک فرد با فکر جدید، بینش جدید و برنامه‌ها و طرح‌های نوین وارد عرصه شود. البته این شخص باید چهره شناخته شده‌ای باشد و مورد تایید اهالی آن ورزش قرار گرفته بگیرد. به این ترتیب از ورود مدیران سفارشی هم تا حدود زیادی جلوگیری خواهد شد.

وی درباره نوع برخورد فدراسیون‌های جهانی هر رشته ورزشی با برگزاری انتخابات 4 ساله و تغییر دوره‌ای مدیران وروسای فدراسیون‌ها تاکید کرد: بدون شک فدراسیون‌های جهانی، همانطور که پیش از این هم نشان داده‌اند، با ورود دولت‌ها به مسائل فدراسیون‌های ورزشی تابعه خود و تصمیم‌گیری برای این نهادها، کاملاً مخالفند و صددرصد به ما هم ایراداتی گرفته خواهد شد. پس برگزاری انتخاباتی و به طور کلی در نظر گرفتن هر برنامه‌ای برای فدراسیون‌های داخلی، باید با دستورالعمل‌های فدراسیون‌های جهای مطابقت داشته باشد تا خدای نکرده مشکلی برای دستگاه‌های ورزشی ما پیش نیاید.        

   انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار