در برنامه توسعه ششم؛

ردپایی از صنعت زنبور عسل نیست

مدیر عامل اتحادیه زنبورداران گفت: در برنامه توسعه ششم علیرغم نقش صنعت زنبور داری در اشتغال جایگاهی برای آن در نظر گرفته نشده است.

ردپایی از صنعت زنبور عسل نیست
عطفت رئیسی سرحدی مدیر عامل اتحادیه زنبورداران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در برنامه توسعه ششم ردپایی از صنعت زنبور عسل وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به اینکه اشتغالزایی این صنعت  اما در برنامه توسعه ششم جایگاه ای برای آن دیده نشده است،از این رو از نمایندگان مجلس  شورای اسلامی انتظار داریم که ردیف بودجه ای جداگانه از زیر بخش دام و طیور برای آن در نظر بگیرند. 

وی در خصوص میزان تولید عسل در سال جاری اظهار داشت: در سال جاری به غیر از استان های مازندران، مرکزی، گیلان، فارس و بخشی از البرز سایر استان ها به سبب مشکلاتی اعم از گرد و غبار و شیوع آفت تنها از هر کندو 4 الی 5 کیلو عسل طبیعی برداشت کرده اند. 
 
رئیسی سرحدی در خصوص مشکلات فعلی زنبورداران بیان کرد: شیوع آفت جدید در زنبورستان‌ها و نبود دارویی مناسب برای از بین بردن آن و همچنین کمبود مواد گرده گل  در طبیعت موجب شده که کندوها به سرعت ظرفیت خود را از دست دهند. 
 
مدیر عامل اتحادیه زنبورداران به نقش صندوق حمایت از دام و طیور اشاره کرد وگفت:صندوق حمایت از دام و طیور علیرغم تلاش های متعدد به سبب بودجه  20 میلیارد تومانی تنها توانسته سرمایه در گردش دو استان آذربایجان غربی و شرقی را تامین کند از این رو انتظار داریم با توجه به سرمایه گذاری هزار و 200 میلیارد تومانی زنبورداران ردیف بودجه ای به این بخش جدا از زیر بخش دام و طیور اختصاص یابد. 
 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار