فعالیت موسسات غیرانتفاعی مطابق اقتصاد دانش بنیان / ارتقای 6 موسسه به دانشگاه

مدیرکل دفتر آموزش عالی وزارت علوم از فراهم کردن فرصتی برای فعالیت موسسات غیردولتی در راستای اقتصاد دانش بنیان گفت.

کارن ابری نیا مدیرکل دفتر آموزش عالی وزارت علوم در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ گفت: طبق سیاست دولت به تقویت بخش خصوصی معتقد هستیم.

وی با اشاره به اینکه عمدتا استادان برجسته و بازنشسته موسسات غیردولتی و غیرانتفاعی را تاسیس کردند، افزود: در سطح کشور توسعه کمی فراوانی را داشته ایم و لذا وزارت علوم در پی توسعه کیفی موسسات است تا آنها را در یک سیستم حمایتی ارتقا دهد.

ابری نیا اظهار داشت: نه تنها به دنبال تعطیلی موسسات غیرانتفاعی نیستیم بلکه می خواهیم فرصتی را برایشان فراهم کنیم تا بتوانند با یک توسعه هدفمند و پایدار در راستای اقتصاد دانش بنیان و سیاستهای کلان مدنظر کشور فعالیت کنند.

وی با بیان اینکه در تمام دنیا به بخش خصوصی اهمیت خاصی داده می شود وبسیاری از دانشگاههای بزرگ همچون هاروارد و MIT خصوصی هستند، عنوان کرد: ما هم با توجه به بخش خصوصی در دو سه سال اخیر شش موسسه را به دانشگاه ارتقا دادیم و در عین حال اگر موسسه ای کیفیت های لازم را نداشته باشد برای بالا بردن سطح کیفیت مهلت داده می شود.

مدیرکل دفتر آموزش عالی وزارت علوم بیان کرد: از تمامی موسسات خود انتظار داریم که که فضای آموزشی با کیفیت را برای دانشجویان از لحاظ فیزیکی و تعداد اعضای هیات علمی فراهم کنند چرا که برخی موسسات متاسفانه بعد از سالها همچنان درمکانهای استیجاری هستند یا از استادان مناسبی استفاده نمی کنند.

به گفته وی، اگر با چنین موسساتی روبه رو شوند مانع ادامه فعالیت آنها می شوند چون بدون شک فعالیت بقیه موسسات خوب را هم تحت الشعاع قرار می دهند.

ابری نیا با اشاره به ایجاد کمیسیونی برای رسیدگی به تخلفات یا بی کیفیتی موسسات اظهار داشت: در این کمیسیون بعد بررسی پرونده ها و بازدید از هیات های نظارت استانی، به آنها برای ارتقا یا جبران تخلف مهلت می دهد ودرصورتی که کار به نتیجه نرسد جلوی فعالیت گرفته می شود.

مدیرکل دفتر آموزش عالی وزارت علوم ادامه داد: تاکنون 50 موسسه در این کمیسیون مطرح و 9 موسسه تعطیل شدند، پیش از این هم حدود 30 موسسه، ظرفیتشان صفر یا منحل یا لغو مجوز شد.

وی یادآور شد:بنابراین ما همانطور که از موسسات با کیفیت حمایت می کنیم (طبق سطح بندی انجام شده تعداد قابل توجهی از آنها در سطح یک قرار گرفتند)، به موسسات متخلف که خدمات مناسبی به دانشجویان ارائه نمی دهند اجازه ادامه فعالیت را نمی دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار