شرکت های دانش بنیان بازوی توسعه بخش کشاورزی

رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی گفت:شرکت های دانش بنیان بازوی کمکی برای توسعه تکنولوژی و فناوری در بخش کشاورزی هستند.

شرکت های دانش بنیان بازوی توسعه بخش کشاورزی
اسکندر زند رئیس سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،در خصوص فعالیت شرکت های دانش بنیان  اظهار داشت: در بخش کشاورزی 350 شرکت دانش بنیان فعال وجود دارد که با توجه به اهمیت فعالیت این نوع شرکت ها در نظر داریم  تعداد آن را به یک هزار واحد برسانیم.

وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان بازوی کمکی توسعه تکنولوژی و فناوری در بخش کشاورزی محسوب می شوند،گفت: این شرکت ها در رشد تحقیقات، توسعه تکنولوژی در کشاورزی و همچنین در بحث امنیت غذایی نقش موثری می توانند، ایفا کنند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی عنوان کرد: دستیابی به شرکتهای دانش بنیان در عرصه صنعت دام از جمله مهم ترین اولویت های ما به شمار می رود.

وی ادامه داد: با وجود آنکه صنعت دام از وضعیت مناسبی درکشور برخوردار است اما لازم است که برای توسعه بیشتر این صنعت اقدامات و برنامه ریزی اساسی صورت گیرد.


توسعه کشاورزی با ورود دانش فنی به عرصه تولید میسر است

عباسعلی عامری معاونت بهبود تولیدات گیاهی در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،گفت: با توجه به شاخص هایی که برای شرکت های دانش بنیان در نظر گرفته شده این شرکت ها  توانمندی قابل توجهی در بخش کشاورزی خواهند داشت.

وی در خصوص عرصه فعالیت شرکت های دانش بنیان افزود: بسیاری از شرکت های دانش بنیان در عرصه های باغبانی، حفظ نباتات، زراعت و مکانیزاسیون فعال هستند و از این رو دولت برای این شرکت ها تسهیلاتی در قالب بسته های حمایتی فراهم کرده است.

عامری ادامه داد: برخی از شرکت های دانش بنیان در مسائل مختلف کشاورزی استان از قبیل نشا پیوندی، بذر هیبرید، کشت بافت و مکانیزاسون فعال هستند.

معاونت بهبود تولیدات گیاهی از فراهم کردن زمین برای شرکت های مکانیزاسیون دانش بنیان خبر داد و گفت: از طریق وزارت صنعت، معدن و تجارت در تلاشیم که این شرکت ها را وارد سامانه مرکز توسعه مکانیزاسیون نماییم تا از این طریق از وجود آنها بهره مند شویم.

به گفته وی به طور ویژه به دنبال توسعه بحث نشا پیوندی در سطح استان هستیم.

عامری در پاسخ به این سوال که برنامه ای برای توسعه شرکت ها ی دانش بنیان در سطح استان وجود دارد، تصریح کرد: یکی از اقدامات اساسی در جهت توسعه کشاورزی ورود دانش فنی به عرصه تولید است که از این رو شرکت های دانش بنیان تاثیر بسزایی در توسعه این بخش دارند و با نگاه ویژه به این شرکت ها به دنبال آن هستیم تا از این طریق کارها را پیش بریم.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار