رویش مجدد موهای مشکی با فرمولی جادویی/ اختلالات ژنتیکی را دور بزنید

همزمان با افزایش سن موهای سفید مهمان سر شما می‌شوند که برای جلوگیری از ازدیاد این مهمان های ناخوانده می‌توانید از یک ترکیب خانگی فوق العاده اثربخش استفاده کنید.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ رنگ موی طبیعی شما بستگی به سلول رنگدانه‌ای دارد که در پایه فولیکول مو قرار گرفته است. با افزایش سن سلول های رنگدانه ای از بین می روند و بدون تولید رنگدانه، موهای شما سفید و بی رنگ می شوند.

اما جای نگرانی وجود ندارد چون می توانید با تقویت فولیکول های مو، روند سفید شدن تارهای مو را تا حد امکان به تاخیر بیندازید.

براساس تحقیقات متخصصان پوست و مو، عوامل متعددی باعث سفیدی  زودرس موها می شوند که از جمله آن می‌توان به مشکلات غده تیروئید، بر هم خوردن تعادل هورمون‌ها و بیماری های ناشی از آن، سوء تغذیه، اختلالات ژنتیکی، استفاده مداوم از رنگ مو و سشوار، قرار گرفتن در معرض تابش اشعه خورشید و نیز شیمی درمانی از جمله موثرترین دلایل سفید شدن مو هستند.

رنگ مو  اولین راه حل برای پوشاندن موهای سفید است اما مواد شیمیایی درون آن به موها آسیب فراوان می رساند. لذا می توانید از ترکیب آب لیمو ترش و روغن نارگیل استفاده کنید. این ترکیب حاوی مواد مغذی فراوان برای پوست کف سر و موها بوده و علاوه بر ثابت نگه داشتن رنگ موها، از ریزش آنها نیز جلوگیری می‌کند.

برای استفاده از این ترکیب اثر بخش به حدود سه قاشق چایخوری آب لیمو ترش تازه و 50 میلی لیتر روغن نارگیل مرغوب نیاز است.

مواد را با هم ترکیب کنید و به آرامی روی موها ماساژ دهید تا به طور کامل توسط پوست سر جذب شود. پس از یک ساعت محلول را با شامپو از روی موهای خود پاک کنید. انجام مداوم این کار، یک بار در هر هفته باعث می شود تا به زودی شاهد مشکی شدن موهای خود و جلوگیری از افزایش حجم موهای سفید باشید.

میوه نارگیل دارای خواص ضد میکروبی و التهابی است و علاوه بر تقویت موهای سر مانع از ریزش آنها نیز  می‌شود چرا که در روغن آن موادی وجود دارد که باعث بلند و ضخیم شدن تارهای مو می شود.

لیمو ترش حاوی مواد ضدعفونی کننده بوده و ویتامین C مورد نیاز فولیکول های مو را تامین می‌کند و به این ترتیب مانع از سفید شدن و نابودی سلول های رنگدانه در ریشه آنها می‌شود.

منبع:fhfn

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار