چاووش اوغلو ادعاهای عادل الجبیر در مورد موصل را تکرار کرد

وزیر خارجه ترکیه مدعی شد: اگر بسیج مردمی در نبرد موصل پیروز شود شاهد فاجعه انسانی بزرگی خواهیم بود!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با عادل الجبیر همتای عربستانی خود در ریاض از اهالی موصل خواست در نبرد آزادسازی این شهر حضور یابند تا در میان گزینه داعش و بسیج مردمی گرفتار نشوند.

وی هشدار داد پس از آزادسازی موصل از دست داعش، اگر بسیج مردمی بر این شهر مسلط شود اوضاع انسانی فاجعه بار خواهد شد.

وزیر امور خارجه ترکیه مدعی شد: «پس از خروج داعش چه اتفاقی می افتد؟ اگر بسیج مردمی در نبرد حاضر شود و بر چنین مناطقی مسلط شود شاهد فاجعه انسانی بزرگی خواهیم بود و مردم بسیار زیان خواهند دید. این مسئله در رقه سوریه نیز مصداق دارد، این شهر در دست داعش است، یگانهای حمایت از خلق کرد و حزب اتحاد دموکراتیک در طرف دیگر قضیه قرار دارند.

اگر بخواهیم این دو طرف را  از هم جدا بدانیم چه اتفاقی خواهد افتاد؟ صد درصد این منطقه را ساکنان عرب تشکیل می دهند در نتیجه یگان های حمایت از خلق کرد، ساکنان این منطقه را مجبور به کوچ می کنند و شاهد تغییرات جغرافیایی در این منطقه خواهیم بود، این اتفاق در موصل هم رخ خواهد داد و کسانی که به این شهر  روی می آورند شیعیان بسیج مردمی خواهند بود.»

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
خواب دلبندم !!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
بخدا قسم ترس این نامردان از این است نه بسیج مردمی در عراق تبدیل شود به سپاه دیگر در عراق همانند سپاه قهرمان در ایران که خاب را از چشمان دشمنان ایران گرفته است... شهد الشبی ✔سپاه پاسداران.... مرگ جنایتکاران.
United States of America
ناشناس
۰۸:۵۱ ۲۴ مهر ۱۳۹۵
خواب- الحشد الشعبی... اما در کل، آفرین +
Iraq
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
اینها همش بهانه هایست برای شما برای دست رسی به اهداف ضد بشر دوستانتون وگرنه اگر نگران فاجعه انسانی بودید داعش (ISIS) رو کمک نمیکردید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
مرگ بر دولت ديكتاتورى تركيه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
آقای چاوش اوغلو ، فاجعه دولت نکبت متبوع شماست ، که مثل کفتار به جان کشورهای همسایه اش افتاده است . بهتر است خودتان را از معرکه جنایات آمریکا و صهیونیست ها بیرون بکشید .
آخرین اخبار