در گفتگوی ویژه خبری مطرح شد؛

پرداخت حقوق های نامتعارف غارتگری بیت المال بود

عبرت های عاشورا و زندگی امروز در برنامه گفتگوی ویژه خبری بررسی شد.

پرداخت حقوق های نامتعارف غارتگری بیت المال بودبه گزارش خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، "رجبی دوانی" عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین(ع) امشب 22 مهر در برنامه گفتگوی ویژه خبری به بررسی عبرت های عاشورا و زندگی امروز پرداخت.

رجبی دواني در ابتدا در پاسخ به سوال اول مجری برنامه پیرامون درس های عاشورا برای زندگی امروز گفت: دین مبین اسلام به عنوان کامل ترین دین تا پایان جهان به انسان توسط اشرف الانبیا حضرت محمد ( ص) عرضه شده است لذا این دین باید جهان را فرا بگیرد.

دولت سعودی پوسته ظاهری دارد و در درون روحی از اسلام ندارد

وی با اشاره به اینکه، درآن دوران  دنیا طلبی از سوی حاکمیت به مردم القا و ارزش ها دگرگون شد افزود: امروزه شاهدیم که دولت سعودی پوسته ظاهری دارد و اما در  درون روحی از اسلام در این حاکمیت پوک ضد بشری وجود ندارد.

این عضو هیأت علمی دانشگاه امام حسین با اشاره به اینکه، اشرافیت در اسلام معنا ندارد ادامه داد: نباید برای عده ای رانت در نظر گرفت و آن را حق قانونی دانست.

پرداخت حقوق های نامتعارف غارتگری بیت المال بود

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با بیان اینکه حضرت حتی حاضر نشدند که ذره ای از بیت المال را به برادر محتاج و نابینای خود بدهد به بحث حقوق های نامتعارف اشاره کرد و گفت: چگونه مقاماتی می آیند و توجیه می کنند که دریافت این حقوق ها قانونی بوده و اصطلاح حقوق های نامتعارف را بکار می برند در حالیکه این اقدام غارتگری بیت المال بوده و این خودفریبی و توهین به شعور مردم فهیم کشور ماست.

وی با انتقاد از اینکه این چه مقررات غلطی است که تنها منافع عده ای رانتخوار را تامین می کند تاکید کرد: سرمایه اصلی نظام مردم هستند و نباید به اعتماد آنها خدشه ای وارد شود و بخاطر منافع عده ای خاص این سرمایه را قربانی کرد.

رجبی دوانی یادآور شد: از آنجا که امام حسین (ع)، امام هدایت گر است قصد داشت که با لشکر با بکار دشمن سخن بگوید و آنها را نسبت به شقاوتشان آشنا کند اما آنها سر و صدا می کردند تا صدای ایشان شنیده نشود و آن زمان بود که امام فرمودند، چون عطایای شما از مال حرام فراهم شده و شکم های شما از اموال حرام پر شده است سخن مرا نمی شنوید.

وی تصریح کرد: امروز نیز اگر لقمه حرامی وارد زندگی ما شود با علم به اینکه چه چیزی حق است، باطل را انجام می دهیم که این موضوع در فتنه ۸۸ صدق نمی کند. و این لقمه حرام بود که دشمن را تحریک می کرد تحریم هایی علیه نظام ایجاد کند تا نظام فرو پاشد و این لقمه حرام بود که کار را به خیانت به مردم و نظام رساند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام صادق (ع) با تاکید بر اینکه باید معارف دینی، الهی و ارزش ها به درستی برای مردم بازگو شود خاطر نشان ساخت: اگر مبارزه با فساد  به ویژه فساد اقتصادی به درستی انجام نشود و کسب لقمه حرام قبح خود را از دست بدهد اثراتش وحشتناک خواهد بود.

رجبی دوانی با اشاره به اینکه درس ها و آموزه ها در قیام امام حسین (ع) مغفول مانده است افزود: شخصیت های مثبت، منفی و متزلزل در قیام ایشان باید مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

وی همچنین اختلاس سه هزار میلیاردی اشاره کرد و اظهار داشت: در آن زمان رهبری فرمودند، اگر به توصیه هایی که ده سال قبل عنوان کرده بودم عمل می شد چنین اتفاقی نمی افتاد، لذا مشخص است که به تدابیر ایشان عمل نمی شود و مکانیزمی هم وجود ندارد که اگر به تدابیر وی عمل نشود باید چه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۱ ۲۳ مهر ۱۳۹۵
مسعول این غارت گری کیه؟؟؟
آخرین اخبار